بازار یابی, بیا سایت ایران

آغازگر سریع در صفحه نتایج موتور جستجوی Google (SERP)

به عبارت ساده شده، یک SERP (که مخفف صفحه نتایج موتورهای جستجو است) شامل دو نوع محتوا است: نتایج ارگانیک و پولی.

در تلاشی برای آسان‌تر و مستقیم‌تر کردن تجربه جستجوی کاربر، Google ویژگی‌های SERP را ایجاد کرد، محتوای روی صفحه که به کاربران بدون نیاز به کلیک کردن روی یک نتیجه ارگانیک، به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد. اگرچه ویژگی‌های SERP روی صفحه برای کاربر بهینه است، اما می‌تواند توجه بازاریابان را در نتایج جستجوی ارگانیک دشوارتر کند، حتی زمانی که آنها رتبه اول را دارند. 02f9-40f3-a4e7-18488a8d79ba”> target=”_blank” class=”hs-cta-img” id=”hs-cta-img-bd685600-02f9-40f3-a4e7-18488a8d79ba” src=”https://no-cache.hubspot.com/cta/default/53/bd685600 -02f9-40f3-a4e7-18488a8d79ba.png” alt=”اکنون دسترسی داشته باشید: 21 افسانه سئو که در سال 2021 باید کنار گذاشته شوند”/>

موتورهای جستجو امروز هوشمندتر از همیشه هستند. چند سال پیش، جستجوی «پیتزا» به ترکیبی قابل پیش‌بینی از وب‌سایت‌های رستوران، فهرست راهنماها، سایت‌های بررسی مانند YELP و پست‌های وبلاگ درباره مکان‌های برتر پیتزا در بوستون منجر می‌شد.

امروز، این چیزی است که با جستجوی “پیتزا” به دست می آورید:

Access Now: 21 SEO Myths to Leave Behind in 2021

همانطور که می‌بینید، SERP ابتدا یک آگهی، نقشه‌ای با رستوران‌های پیتزای اطراف، و کارتی که از ویکی‌پدیا گرفته شده حاوی اطلاعات تغذیه‌ای پیتزا را نمایش می‌دهد. این محتوا همه بیشتر و برجسته تر از هر نتیجه ارگانیک در صفحه ظاهر می شود ، بنابراین حتی Pizza Hut ، که رتبه 1 ارگانیک را دارد ، در زیر ویژگی های SERP پنهان شده است.

به عنوان یک بازاریاب ، مهم است که از ویژگی های جدید SERP مطلع باشید. رتبه 1 به صورت ارگانیک به اندازه قبل دیده نمی شود، بنابراین برای بازاریابان ضروری است که از ابزارهای Google SERP نهایت استفاده را ببرند تا یاد بگیرند که چگونه می توانند رتبه بالاتری کسب کنند.

یک جوک بازاریابی وجود دارد که چیزی شبیه به این است: “بهترین مکان برای پنهان کردن جسد مرده کجاست؟ صفحه دو گوگل.” امروزه، یک مکان خوب برای پنهان کردن جسد مرده در واقع هر جایی زیر این ویژگی های SERP است. در اینجا نحوه پیگیری شما آمده است.

Rich Snippets:

pizzasearch

یک ریچ اسنیپت حاوی اطلاعات بیشتری نسبت به یک قطعه معمولی است، از جمله تصاویر، نظرات، یا رتبه‌بندی مشتریان. شما می توانید یک قطعه غنی را به عنوان هر نتیجه جستجوی ارگانیکی که اطلاعات بیشتری نسبت به عنوان صفحه، URL و توضیحات فراتر ارائه می دهد، تشخیص دهید. اپراتورهای سایت می توانند نشانه گذاری داده های ساختار یافته را به HTML خود اضافه کنند تا به موتورهای جستجو در درک وب سایت آنها و بهینه سازی برای یک قطعه غنی کمک کند. برای مثال، برنامه Starbucks شامل رتبه‌بندی مشتریان و قیمت‌گذاری در توضیحات جستجو می‌شود.

نتایج پرداخت شده:

rich

نتایج پولی تبلیغات و پست های حمایت شده هستند که در بالای SERP ظاهر می شوند. Google با ارائه یک برچسب تبلیغاتی یا حمایت‌شده، همانطور که در زیر می‌بینید، یا با قرار دادن آن در قسمت جداگانه‌ای از صفحه یا استفاده از نشانه بصری دیگری، پول را از ارگانیک متمایز می‌کند.

نتایج جهانی:paid

نتایج جهانی روش ترکیب نتایج Google از سایر ستون‌های عمودی آن، مانند Google Images هستند. و Google News را در نتایج جستجو قرار دهید. یک مثال رایج از نتایج جهانی، قطعه‌های برجسته Google هستند که پاسخ را در کادری در بالای صفحه ارائه می‌دهند، بنابراین کاربران در حالت ایده‌آل مجبور نیستند روی هیچ نتیجه ارگانیک کلیک کنند. نتایج تصویر و نتایج اخبار نمونه های دیگری هستند.

SERP محلی:

universal

SERPهای محلی هر زمان که هدف جستجوی شما به طور ضمنی به مکان مربوط می شود ظاهر می شوند. به عنوان مثال ، اگر “رستوران” ، “پمپ بنزین” یا نام محصول خاصی را که در فروشگاه ها فروخته می شود تایپ کنید ، Google مکان هایی را در نزدیک شما نشان می دهد که با درخواست شما مطابقت دارد و دقیقاً جایی را که می توانید در نقشه پیدا کنید به شما نشان می دهد. .

جستجوی عمودی:location-2

جستجوی عمودی کادری است که در بالای صفحه ظاهر می‌شود، زمانی که جستجوی شما از Google می‌خواهد از دسته‌های دیگر مانند تصاویر، اخبار یا ویدیوها خارج شود. به طور معمول، جستجوی عمودی به جستجوهای موضوعی مانند مناطق جغرافیایی مربوط می‌شود — برای مثال، وقتی «کلمبیا، کارولینای جنوبی» را جستجو می‌کنید، Google کادر «کارهایی که باید در کلمبیا انجام شود» را همراه با کادر «کلمبیا در اخبار» ارائه می‌دهد.

داده های نمودار دانش:

vertical

وقتی جستجوی شما احتمالاً فقط یک پاسخ دارد – برای مثال “آب و هوا چگونه است” یا “چه کسی با چانینگ تیتوم ازدواج کرده است” – Google یک نمودار دانش را نشان می دهد: کادری که مستقیماً پاسخ درخواست شما را می گیرد. از یک نتیجه ارگانیک و در کادری در بالای صفحه.

Google SERP Tools

اکنون که ویژگی‌های مختلف SERP را درک کرده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید در SERP رتبه بالاتری کسب کنید … و در حالت ایده‌آل، چگونه می‌توانید ویژگی‌هایی مانند SERP محلی یا نتایج جهانی را دریافت کنید. در اینجا برخی از ابزارهای مورد علاقه ما برای کمک به ارزیابی جایگاه فعلی خود در SERP، مقایسه رتبه بندی کلمات کلیدی با رقبا و در نهایت نحوه رتبه بندی بالاتر آمده است:

1 WhatsMySerp

WhatsMySerp ابزارهای پیشرفته SEO را برای اسکن و تجزیه و تحلیل رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی مختلف و همچنین رتبه بندی کلی وب سایت شما در SERP ارائه می دهد. این ابزار به شما امکان می دهد تا حداکثر 25 کلمه کلیدی را به طور همزمان جستجو کنید، که آن را برای یک مرور کلی سریع و کثیف از نحوه رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو ایده آل می کند.

قیمت: رایگان

2 RankWatch

RankWatch تجزیه و تحلیل عمیقی از URL ها، بک لینک ها، کلمات کلیدی و سایر عناصر SEO شما ارائه می دهد. این ابزار همچنین تجزیه و تحلیل مقایسه ای را بر روی وب سایت های رقیب شما و تعداد کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنند انجام می دهد، بنابراین می توانید استراتژی کنید که چگونه از سایر مشاغل در نتایج جستجو رتبه بندی کنید.

قیمت: 29 دلار در ماه

3. MozPro

خوب است که بدانید چه رتبه‌بندی ملی و محلی برای کلمات کلیدی دارید، اما بدون شک دریافت داده‌های عملی و بینش در مورد چگونگی بهبود مفیدتر است. Moz Pro توصیه های استراتژیک در مورد رتبه بندی بالاتر ارائه می دهد که یک مزیت بزرگ برای ابزار است. همچنین کد سایت شما را برای یافتن مشکلات فنی می‌خزد، که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را درک کنند و به شما در رتبه‌بندی بالاتر کمک می‌کند.

قیمت: 99 دلار در ماه

4. SerpBook

اگر شما یک متخصص سئو و مسئول مدیریت رتبه‌بندی مشتریان هستید، SerpBook یک ابزار سازمانی مفید برای تخصیص گروه‌هایی از کلمات کلیدی به مشتریان فردی، برنامه‌ریزی گزارش‌هایی که می‌خواهید برای کدام مشتریان ارسال شود، و به مشتریان امکان می‌دهد تا به سیستم شما وارد شوند. حساب کنید و رتبه بندی آنها را بررسی کنید.

قیمت: 30 دلار در ماه

5. Moz Local

با 61٪ از جستجوهای محلی که منجر به خرید می شود، مهم است که مطمئن شوید کسب و کار شما بهینه سازی شده برای سئوی محلی Moz Local 15 منبع از جمله گوگل و فیس بوک را بررسی می کند تا رتبه کسب و کار شما را در سطح محلی بررسی کند. مشابه Moz Pro، Moz Local توصیه های عملی را برای رفع لیست های ناقص یا متناقض ارائه می دهد.

قیمت: رایگان

6. SemRush

SemRush به شما کمک می کند تا با ویژگی های SERP از جمله قطعات برجسته ، SEO محلی ، داده های نمودار دانش و Google News رقابت کنید و کلمات کلیدی خود را در این ویژگی های SERP رتبه بندی کنید.

قیمت: 99.95 دلار در ماه

7. SerpWatcher

SerpWatcher یک داشبورد آسان همه کاره است که نمای کلی از عملکرد SERP شما را ارائه می دهد. حتی بهتر از آن، می‌توانید فهرستی از کلیدواژه‌های سفارشی ایجاد کنید و داده‌ها را تنها بر روی آن‌ها ردیابی کنید، بنابراین با داده‌هایی که به آنها علاقه ندارید غرق نشوید. SerpWatcher هر زمان که کلمات کلیدی شما وارد صفحه یکی از موتورهای جستجو می‌شوند یا از آن خارج می‌شوند، به راحتی برای شما ایمیل ارسال می‌کند.

قیمت: 29.90 دلار در ماه

knowledge

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *