بازار یابی, بیا سایت ایران

تاریخچه مختصر جستجو و SEO

ردیابی سابقه سئو به نوعی شبیه به ردیابی تاریخچه دست دادن است. همه ما می دانیم که وجود دارد و می دانیم که بخش مهمی از تجارت است. اما ما زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد ریشه های آن نمی کنیم-ما بیشتر نگران نحوه استفاده روزانه از آن هستیم.

اما برخلاف دست دادن ، سئو نسبتاً جوان است و اغلب تغییر می کند. کاملاً مناسب ، به نظر می رسد هزاره است-پیش بینی می شود که تولد آن جایی در اطراف 1991.

و در عمر نسبتاً کوتاه آن ، به سرعت بالغ شده و تکامل یافته است-فقط به تعداد تغییرات Google توجه کنید الگوریتم به تنهایی انجام شده است. Download our free planner to learn how to step up your SEO traffic in just 30  days.

بنابراین سئو از کجا شروع شد و چگونه بسیار مهم شد؟ به ما بپیوندید، در حالی که در زمان به عقب برمی‌گردیم و سعی می‌کنیم این را بفهمیم – همانطور که معلوم است، این داستان کاملاً یک داستان است.

اما ابتدا نگاهی به موتورهای جستجو

Google Beta

منبع: Wayback Machine

اولین ایده برای ایجاد یک آرشیو مشترک برای تمام داده های جهان در سال 1945 به ثمر نشست. در ژوئیه آن سال، دکتر وانوار بوش – مدیر وقت دفتر تحقیقات و توسعه علمی که اکنون منقرض شده بود – قطعه ای را در آتلانتیک پیشنهاد «مجموعه ای از داده ها و مشاهدات، استخراج مواد موازی از رکورد موجود، و درج نهایی مطالب جدید در بدنه کلی رکورد مشترک». به عبارت دیگر، ما معتقدیم که گوگل امروزی است.

چند دهه بعد ، در سال 1990 ، آلن امتاژ ، دانشجوی دانشگاه مک گیل ، آرچی را ایجاد کرد ، که برخی می گویند این اولین موتور جستجو بود – اگرچه طبق تحقیق از بیل اسلاوسکی ، رئیس و بنیانگذار SEO by the Sea. با این حال، آرچی همان چیزی بود که اسلاوسکی آن را «بهترین راه برای یافتن اطلاعات از سرورهای دیگر در سراسر اینترنت در آن زمان» نامید و در واقع هنوز (بسیار ابتدایی) است عملیات.

دهه بعدی شاهد چندین پیشرفت اساسی بود، با نسخه‌های تجاری‌تر موتورهای جستجو که ممکن است امروز تشخیص دهیم شکل.

  • فوریه 1993: شش دانشجوی دانشگاه استنفورد Architext، که بعداً به موتور جستجوی Excite تبدیل شد. برخی ، مانند Land Engine Search (SEL) ، می گویند Excite “انقلاب کرد چگونه اطلاعات فهرست بندی شده اند ، “پیدا کردن اطلاعات آسان تر” با مرتب سازی نتایج بر اساس کلمات کلیدی موجود در محتوا و بهینه سازی پس زمینه. “
  • ژوئن 1993: متیو گری برای اولین بار World Wide Web Wanderer ، که بعدها به Wandex معروف شد.
  • اکتبر 1993: مارتین کوستر ALIWEB را معرفی می کند که به صاحبان سایت اجازه می دهد صفحات خود را ارسال کنند (متاسفانه بسیاری از صاحبان سایت بی خبرند).
  • دسامبر 1993 : حداقل سه موتور جستجوگر “ bot-fed ” وجود دارد – JumpStation ، عنکبوت RBSE و World Wide Web Worm- که احتمالاً به این معنی است که آنها تغذیه شده اند توسط روبات های وب برای خزیدن هم سرورها و هم محتوای سایت برای تولید نتایج
  • 1994: موتورهای جستجوی Alta Vista ، Infoseek ، Lycos و Yahoo همه به ثمر نشستن.
  • 1996:، لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران Google، شروع به ساخت موتور جستجویی کردند که در ابتدا آن را BackRub.
  • آوریل 1997: AskJeeves معرفی شد و بعداً به Ask.com تبدیل شد.
  • سپتامبر 1997: Google.com به عنوان نام دامنه ثبت شده است.

شایان ذکر است که نزدیک به دوازده سال بعد ، در ژوئن 2009 ، مایکروسافت بینگ را منتشر کرد- نسخه های قبلی همچنین به عنوان جستجوی زنده ، جستجوی Windows Live و جستجوی MSN شناخته می شد.

اما اینجا جایی است که خود سئو وارد می‌شود. همانطور که موتورهای جستجو به جریان اصلی و گسترده‌تر تبدیل شدند، صاحبان سایت شروع به عاقل شدن کردند. همانطور که انجمن SEO Moz می گوید، “کشف شد که با گرفتن مقداری اقدامات نسبتاً ساده، نتایج موتورهای جستجو را می توان دستکاری کرد و می توان از اینترنت پول درآورد.”

هر چند این نتایج دقیقاً نتایج با کیفیتی نبود. و این ، خوانندگان عزیز ، جایی است که داستان سئو آغاز می شود.

تاریخچه مختصر جستجو و سئو

دهه 90

90s Internet

منبع: نقطه روزانه

با تبدیل شدن موتورهای جستجو به نام های معروف و اتصال خانواده های بیشتر به اینترنت، یافتن اطلاعات با سهولت بیشتری انجام شد. مشکل ، همانطور که در بالا اشاره شد ، کیفیت آن اطلاعات بود.

در حالی که نتایج موتورهای جستجو با کلمات پرسش های کاربر مطابقت داشت ، معمولاً فقط به این محدود می شد ، زیرا تعداد زیادی از صاحبان سایت برای پر کردن کلمات کلیدی – تکرار کلمات کلیدی بارها و بارها در متن – به منظور بهبود رتبه (برای که هیچ معیاری وجود نداشت) ، ترافیک را به صفحات آنها هدایت کرده و اعداد جذابی را برای تبلیغ کنندگان بالقوه تولید می کرد.

همچنین مقداری تبانی نیز در جریان بود. علاوه بر پر کردن کلمه کلیدی، افراد از بک لینک های بیش از حد و “هرزنامه استفاده می کردند. ، “به گفته SEL ، برای بهبود اختیارات خود. در آن زمان نه تنها معیار رتبه بندی وجود نداشت — بلکه زمانی که موتورهای جستجو الگوریتم ها را بر این اساس اصلاح کردند، سئو کلاه سیاه که در حال انجام است و اصلاحات به آن نمی پردازد.

اما پس از آن ، دو کودک در استنفورد ایده گرفتند.

Google_Founders.png

منبع: اطلاعات استانبول

وقتی پیج و برین برای ایجاد Google تلاش کردند ، این یکی از مشکلاتی بود که آنها می خواستند حل کنند. در سال 1998 ، این دو مقاله مقاله ای در استنفورد با عنوان “آناتومی موتور جستجوی وب فرامتنی در مقیاس بزرگ” منتشر کردند ، جایی که آنها نوشتند:

… مدل تجاری غالب موتورهای جستجوی تجاری تبلیغات است. اهداف مدل کسب و کار تبلیغاتی همیشه با ارائه جستجوی باکیفیت به کاربران مطابقت ندارد.”

در همان مقاله بود که پیج و برین برای اولین بار از PageRank یاد کردند ، فناوری که Google برای رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس کیفیت و نه تنها کلمات کلیدی استفاده می کند. برخی ممکن است بگویند که پایان نامه مسیر سئو را همانطور که امروز می شناسیم باز کرد.

اوایل دهه 2000

Early 2000s

منبع: Wayback Machine

اوایل دهه 2000 شاهد آغاز تصاحب Google بود. در فرآیند تبدیل فناوری موتورهای جستجو به تبلیغات کمتر ، گوگل دستورالعمل هایی را برای سئو کلاه سفید ارائه داد-همانطور که “بچه های خوب” به آن پایبند هستند-تا به مدیران وب سایت بدون هیچ گونه رفتار ماهیانه رایج در دهه 90 رتبه بندی کند. .

2000-2002

اما طبق Moz، دستورالعمل‌ها هنوز تأثیر واقعی بر رتبه بندی دارد ، بنابراین مردم به دنبال دنبال کردن آنها نیستند. این تا حدی به این دلیل است که رتبه صفحه بر اساس تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه معین بود — هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت. اما هنوز راهی برای سنجش اعتبار آن پیوندها وجود نداشت — برای اوایل دهه 2000، وبلاگ فناوری بازاریابی می گوید هنوز می توان از این تکنیک های پیوند مجدد برای رتبه بندی صفحاتی که حتی به معیارهای جستجو مرتبط نیستند استفاده کرد.

اما در سال 2001 ، برین و پیج در “چارلی رز” ظاهر شدند ، هنگامی که مجری از آنها پرسید ، “چرا اینقدر خوب کار می کند؟” به عنوان بخشی از پاسخ خود، برین تأکید کرد که – در آن زمان – گوگل یک موتور جستجو بود و نه چیز دیگری، و به “وب به عنوان یک کل، و نه فقط کلماتی که در هر صفحه وجود دارد” نگاه می کرد. این لحن را برای برخی از به‌روزرسانی‌های اولیه الگوریتم تعیین کرد که شروع به بررسی دقیق‌تر آن کلمات می‌کنند. به مصاحبه کامل نگاهی بیندازید:

منبع: چارلی رز

2003-2004

این رویکرد در مورد وب چیزی فراتر از کلمات است که در نوامبر 2003 با به روزرسانی الگوریتم “فلوریدا” شروع به شکل گیری کرد. سایتهای کافی رتبه Watch Engine Search الف> پاسخ به فلوریدا را یک “فریاد” عظیم بنامیم، اما مراقب باشید که بسیاری از سایت‌ها نیز از این تغییر منتفع شدند. این اولین مورد اصلی از سایت هایی بود که برای مواردی مانند کلمات کلیدی چاشنی مجازات دریافت می کردند که نشان دهنده تأکید گوگل بر ابتدا برای کاربر حل می شود – عمدتا با محتوای با کیفیت.

در سال 2004، یکی از نسخه‌های ابتدایی‌تر جستجوی صوتی Google وجود داشت که در آن نیویورک تایمز یک آزمایش نیمه تمام نامیده شد. و در حالی که این فناوری در آن زمان تا حدودی کودکانه بود – فقط ابتدا دستورالعمل ها را ببینید – این همچنین نشانه ای از اهمیت آینده تلفن همراه در SEO است. (با ما همراه باشید – بعداً در مورد آن بیشتر صحبت کنید.)

Google Voice primitive

منبع: Wayback Machine

2005: سال بزرگی برای سئو

یکی از بزرگترین سال‌های دنیای موتورهای جستجو سال 2005 بود. در ژانویه آن سال، Google با یاهو و MSN برای ویژگی Nofollow متحد شد که تا حدی برای کاهش تعداد پیوندها و نظرات ناخواسته در وب سایت ها ، به ویژه وبلاگ ها . سپس ، در ماه ژوئن ، Google جستجوی شخصی را آغاز کرد ، که از سابقه جستجو و مرور شخصی برای مرتبط تر شدن نتایج استفاده می کرد.

در نوامبر همان سال ، Google Analytics راه اندازی شد ، که امروزه هنوز برای اندازه گیری ترافیک و ROI کمپین استفاده می شود. عکس کودک آن را ببینید:

Screen Shot 2016-10-25 at 11.35.29 AM.png>”>

منبع: Wayback ماشین

2009: تغییرات سئو

در سال 2009 ، دنیای موتورهای جستجو کمی دچار تغییر شد. Bing در ماه ژوئن به نمایش درآمد و مایکروسافت آن را به عنوان موتور جستجویی که به طور قابل ملاحظه ای نتایج بهتری نسبت به Google. اما همانطور که SEL پیش بینی کرده بود ، این هیچ “قاتل Google ، ”همچنین توصیه هایی برای بهینه سازی محتوا تفاوت قابل توجهی با گوگل دارد. در حقیقت ، طبق مجله موتورهای جستجو ، تنها تفاوت قابل توجه در تمایل بینگ به اولویت دادن به کلمات کلیدی در URL ها و همچنین ترجیح دادن کلمات بزرگ و “صفحات از سایتهای بزرگ”

بود.

در همان سال، در آگوست، گوگل پیش نمایشی از تغییر الگوریتم کافئین ارائه کرد و از مردم برای آزمایش « زیرساخت های نسل بعدی ” که Moz می گوید “برای سرعت بخشیدن به خزیدن ، گسترش شاخص و ادغام نمایه سازی و رتبه بندی تقریباً در زمان واقعی طراحی شده است.”

کافئین تقریباً یک سال بعد به طور کامل معرفی نشد – زمانی که سرعت موتور جستجو را نیز بهبود بخشید – اما در دسامبر سال 2009، یک جستجوی ملموس در زمان واقعی منتشر شد که نتایج جستجوی Google شامل مواردی مانند توییت و خبر فوری. این حرکتی بود که تأیید کرد سئو دیگر فقط برای مدیران وب‌سایت نیست — از آن لحظه به بعد، روزنامه‌نگاران، کپی‌نویسان وب و حتی مدیران جامعه اجتماعی باید محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.

در اینجا مت کاتس ، مدیر وب سایت گوگل ، در مورد کافئین در آگوست 2009 صحبت می کند:

منبع: Wayback Machine // WebProNews

2010-اکنون

Google_Logo_History.png

منبع: راه برگشت دستگاه // Google

وقتی در حال تایپ کردن یک عبارت جستجو در Google هستید ، دیدن پیشنهادات آن بسیار جالب است. این به لطف فناوری Google Instant است که در سپتامبر 2010 عرضه شد. Moz می‌گوید در ابتدا سئوها را به “اشتعال” رساند تا زمانی که متوجه شدند که واقعاً هیچ نتیجه‌ای در رتبه‌بندی ندارد.

اما Google Instant، همراه با تکامل سئو از سال 2010 به بعد، تنها مرحله دیگری از ماموریت موتور جستجو برای حل کردن کاربر بود — با وجود برخی بحث> در طول صفحاتی که رتبه بندی آنها در واقع با نظرات منفی آنلاین بهبود یافته است. الگوریتم ، Google گفت ، در نهایت برای جریمه کردن سایت ها با استفاده از چنین تاکتیک هایی تنظیم شد.

اطلاعات بیشتر در Google Instant، در حدود سال 2010:

آن سال همچنین اهمیت رو به رشد محتوای رسانه های اجتماعی در SEO مشاهده شد. در دسامبر 2010، گوگل و بینگ هر دو “سیگنال های اجتماعی” را اضافه کردند، که ابتدا هر پست مکتوب فیس بوک را نشان می داد، به عنوان مثال، از شبکه خود شما که با درخواست شما مطابقت داشت. اما همچنین شروع به دادن رتبه صفحه به نمایه های توییتر که با فرکانسی به آن متصل شده بودند. اهمیت توییتر در سئو به همین جا ختم نشد — با ما همراه باشید.

2011: سال پاندا

روند مجازات سایتها برای بازیهای ناعادلانه الگوریتم Google ادامه خواهد یافت. برخی از این حوادث بیشتر از سایرین عمومی بودند، از جمله یکی از حوادث Overstock.com در سال 2011. در آن زمان، طبق target=”_blank” وال استریت ژورنال ، دامنه هایی که به .edu ختم می شوند عموماً از نظر گوگل دارای قدرت بالاتری هستند. Overstock از این امر به نفع خود استفاده کرد و از موسسات آموزشی خواست که به سایت آن پیوند دهند – و از کلمات کلیدی مانند “جاروبرقی” و “تختخواب دو طبقه” استفاده کنند – در مقابل برای دانش آموزان و اساتید تخفیف ارائه می دهد. این پیوندهای ورودی رتبه Overstock را برای پرسش هایی با چنین کلمات کلیدی بهبود می بخشد ، تا زمانی که Overstock این کار را در سال 2011 متوقف کرد و Google آنها را به زودی مجازات کرد.

همچنین سال پاندا بود ، که برای اولین بار در فوریه منتشر شد – به روز رسانی الگوریتم که مزارع محتوا را شکست داد. آن‌ها سایت‌هایی با مقادیر زیادی محتوای کم‌کیفیت و مکرر به‌روزرسانی شده بودند که تنها با هدف هدایت نتایج موتورهای جستجو نوشته شده بودند. آنها همچنین تمایل دارند نسبت آگهی به محتوا بالایی داشته باشند، که پاندا آموزش دیده است تا آن را بشنود.

خود پاندا چندین به روز رسانی شده است — به قدری که در جدول زمانی تغییرات الگوریتم Google، Moz از لیست مواردی که بعد از 2011 مهم نبودند خودداری کرد. حتی با وجود این محرومیت ، بازه زمانی هنوز بیست و هشت به روز رسانی پاندا را فهرست می کند-که برای بیشتر آنها اندازه گیری تأثیر آن دشوار بود-تا ژوئیه 2015.

2012: همراه پنگوئن آمد

در آوریل 2012 ، گوگل آنچه را که “قدم دیگری برای پاداش دادن به سایت های با کیفیت بالا” می نامید با اولین به روزرسانی پنگوئن انجام داد-و در جریان اعلام آن ، پست وبلاگ یک ماهه بینگ را در تغییر چهره سئو

. پنگوئن سایت هایی را هدف قرار می دهد که به طور ماهرانه ای از تاکتیک های سئوی غیر کلاه سفید استفاده می کنند. به عنوان مثال، آنهایی که محتوایی دارند که ممکن است بیشتر آموزنده باشد، اما همچنین با پیوندهای هرزنامه که هیچ ارتباطی با H1 صفحه ندارند، پر شده است، مانند این مثال:

Google_Logo_History.png

منبع: Google

شایان ذکر است که در سال 2012 نیز با به‌روزرسانی “Above The Fold” که شروع به رتبه بندی سایت هایی با فضای تبلیغاتی سنگین را بالای” fold “، یا نیمه بالای صفحه پایین بیاورید.

در نهایت ، Google فراتر از هدف قرار دادن محتوای اسپم خود عمل می کند. به روز رسانی الگوریتم وام Payday – که در ژوئن 2013 به آن اشاره شد و به طور رسمی در ماه مه منتشر شد – در واقع بیشتر روی جستارهایی متمرکز بود که احتمال بیشتری برای تولید نتایج هرزنامه داشتند. آن‌ها معمولاً جستجوهایی برای چیزهایی مانند وام‌های روز پرداخت و چیزهایی بودند که ممکن است باعث سرخ شدن مادرتان شوند. گوگل سیستم رتبه بندی خود را برای کمک به جلوگیری از هرزنامه ها از این نتایج تنظیم کرد ، و در حالی که لزوماً بر تلاش SEO سایت های قانونی تأثیر نمی گذارد ، تلاش هایی را برای معتبر نگه داشتن نتایج جستجو نشان داد.

Google محلی می شود

با رعایت سنت به روزرسانی الگوریتم های حیوانات ، Google “Pigeon” (که توسط SEL) در سال 2014، که تأثیر زیادی بر نتایج جستجوی محلی داشت. در آن زمان، به نظر می‌رسد برای بهبود درخواست‌های Maps طراحی شده بود، که با برخی از همان فناوری‌هایی که در سایر عملکردهای جستجوی آن اعمال می‌شد، مانند “ نمودار دانش ، تصحیح املا ، مترادف “. جستجوهای محلی قرار بود به یک معامله بزرگ تبدیل شود – و همانطور که در مدتی بعد خواهید دید، فقط به این کار ادامه خواهد داد.

سپس ، در سال 2015 …

بزرگترین اعلام SEO پس از سال 2010 ممکن است به روزرسانی تلفن همراه گوگل در آوریل 2015 باشد ، زمانی که وب سایت های غیر موبایل پس از رتبه بندی پایین تر شروع به کار کردند. این بدان معناست که سئو دیگر مربوط به کلمات کلیدی و محتوا نیست — طراحی پاسخگو نیز اهمیت دارد.

Google این تغییر را پیش از این در فوریه 2015 با تست مناسب برای موبایل که به مدیران وب اجازه می‌دهد تا مشکلات احتمالی را مشاهده کرده و تغییراتی را قبل از عرضه ایجاد کنند. این آخرین به روزرسانی تلفن همراه Google نبود-در آگوست 2016 ، سرکوب پنجره های بازشو تلفن همراه .

بعدی چیست؟

ممکن است باورش سخت باشد، اما به نظر می رسد تغییرات بیشتری در افق است.

برای تلفن همراه و فراتر از آن

با افزایش استفاده از تلفن همراه-51% درصد از رسانه‌های دیجیتال به این ترتیب مصرف می‌شود، در مقابل 42 درصد در دسک‌تاپ — منطقی است که SEO همچنان به این سمت متمایل شود.

این امر با علاقه مندی گوگل نسبت به تجربه کاربری سازگار با تلفن همراه آشکار شده است. ما پیش بینی می کنیم که موج آینده سئو تا حد زیادی به جستجوی صوتی مربوط می شود. این سابقه پیچیده و در افزایش- 20٪ جستجوهای Google در حال حاضر با صدا انجام می شود ، مانند 25٪ از بینگ . و این امر با ظهور چنین دستیارهای شخصی دیجیتالی صوتی مانند Alexa آمازون همراه است.

در حالی که ممکن است راه روشنی برای بهینه سازی جستجوی صوتی وجود نداشته باشد هنوز – عمدتا به دلیل فقدان تجزیه و تحلیل در آن منطقه – ما پیش بینی می کنیم که این منابع در دسترس قرار گیرند و ستون مهم دیگری از SEO ایجاد شود.

رفتن به محل

اما این موضوع بومی سازی را در SEO مطرح می کند و نتایج را بهینه می کند تا مربوط به منطقه باشد. این امر به ویژه در زمینه جستجوی صوتی صادق است – برای مثال ، Yelp و دیگر تجمع دهندگان تجاری برای پاسخ به سوالات صوتی در مورد آنچه در نزدیکی است استفاده می شود. That’s an SEO opportunity for local businesses, by making sure their listings are “comprehensive, accurate and optimized to be referenced” on a third party site.

Getting Social

While the 2009 introduction of Google’s real-time search had some social ramifications, social media is becoming a more pivotal piece of SEO strategy. When the search engine began indexing tweets in 2011, for example, it hinted toward a future in which users seek information on social media in the same way that they do via search. In fact, this indexing might be Google’s version of future-proofing — if you can imagine it — for a time when people no longer use search engines the way we do now.

For example, type in the name of any celebrity — say, Charlie Rose, whose video we shared earlier. The first page of search results for his name includes his Facebook and Twitter profiles. Plus, check out the biographical sidebar to the right — there are social icons with links to his various networks there, too. When users search for a person, that’s one of the first things they want to see.

Charlie Rose google search

Source: Google

In any case, it’s clear why SEO has become a full-time job. Its history will only continue evolving. Executing it well requires a high level of skill, ethics, and upkeep on technology.

But we know that, sometimes, it’s not possible to have a single person dedicated to it, which is why we continue to create the best SEO learning resources we can. Check out some of our favorites:

What are your favorite pieces of SEO history? Let us know in the comments.

Increase SEO Traffic

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *