بیا سایت ایران, حفاظت از بازی DDoS: چگونه محافظت کنیم و چگونه از حملات جلوگیری کنیم

حفاظت از بازی DDoS: چگونه محافظت کنیم و چگونه از حملات جلوگیری کنیم

انکار سرویس توزیع شده (DDoS) برای چندین دهه یک آفت در اینترنت بوده است. DDoS یک حمله سایبری است که سرورها یا کاربران را با ترافیک یا درخواست های حجیم غرق می کند و بر عملکرد و تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

در حالی که چندین تکنیک کاهش برای محافظت از سرورها در برابر DDoS وجود دارد، این یک آفت برای سازمان ها، به ویژه در مورد بازی، باقی می ماند. چه در حال توسعه اولین عنوان خود باشید و چه یک ناشر معتبر، محافظت از بازی DDoS بخشی جدایی ناپذیر از ارائه خدمات یکپارچه به مشتریان شما است.

DDoS در بازی به چه معناست؟

در بازی، دو نگرانی اصلی در مورد DDoS وجود دارد.

ابتدا حملات به گیمرهای فردی است. با توجه به هدف ماهیت رقابتی بازی های آنلاین، این رایج ترین شکل DDoS در بازی است. مهاجمان آی پی های دیگر گیمرها را پیدا می کنند و پهنای باند آن ها را با غرق کردن ترافیک/درخواست ها در اتصالات خود می خورند. قربانی یک حمله DDoS عملکرد ضعیف و ناپایداری را تجربه می کند و به مهاجم یک مزیت بازی رقابتی می دهد. این حملات حتی می‌توانند بازیکنان را مجبور به قطع ارتباط با لابی‌ها و مسابقات کنند.

خارج از حمله گیمرها به یکدیگر، نوع دیگر حمله DDoS در بازی مستقیماً سرورهای ناشران بازی های ویدیویی یا پلتفرم های رایج مانند پلی استیشن، ایکس باکس و استیم را هدف قرار می دهد. از آنجایی که این حملات قصد دارند کل سیستم را مختل کنند، احتمالاً انگیزه آنها رقابت نیست. مانند حملات DDoS بر روی هر سرور دیگری، DDoS در سرورهای بازی نیز هدفش این است که سرورها را با ترافیک بیش از حد تحت تأثیر قرار دهد.

تصور کنید یک عنوان چندنفره داغ و جدید وجود دارد که توجه بسیاری از سازندگان محتوای بازی را به خود جلب می کند (به Among Us یا Fall Guys در زمان اوج علاقه در سال 2020 فکر کنید). با این حال، علیرغم وجود مطبوعات مثبت منتهی به روز انتشار، ناشر متوجه افزایش احساسات منفی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می شود. این به این دلیل است که موسس استودیو اغلب در مورد مسائل مهمی مانند تغییرات آب و هوا و گنجاندن در بازی‌ها صریح صحبت می‌کند. و حتی با وجود اینکه توسعه‌دهنده و تیم‌های عملیاتی راه‌اندازی بی‌نظیر را تضمین می‌کنند، هزاران بازیکن نمی‌توانند به عنوان هک‌تیویست در طول روز راه‌اندازی به سرورها DDoS کنند.

در سناریوی فوق، گروهی از بازیگران بد با هم متحد شدند تا شبکه ترافیک ربات خود را فعال کنند تا به عنوان بخشی از یک حمله DDoS، سرور سازنده بازی را سیل کند. اگرچه بازیکنان می‌توانند در عرض 12 ساعت پس از راه‌اندازی وارد سیستم شوند، اما چه کسی می‌داند اگر حمله DDoS صورت نمی‌گرفت، چقدر استقبال عمومی می‌شد.

چرا سرورهای بازی هدف قرار می گیرند؟

مهاجمان به دلایلی مانند انتقام، هک‌گرایی، انگیزه‌های سیاسی یا به‌عنوان پیش‌درآمدی برای حمله شدیدتر مانند نقض داده، به حملات DDoS روی می‌آورند. خارج از این دلایل، حملات DDoS در بازی با انگیزه هکرهایی است که به دنبال جلب توجه، شناسایی یا صرفاً سرگرمی هستند. گیمرها معمولاً یک گروه آواز هستند و به دلیل DDoS موفقیت آمیز سرور بازی مورد علاقه خود، ناامیدی خود را با صدای بلند بیان می کنند و به مهاجم توجهی را که به دنبال آن هستند می دهد.

به نظر نمی رسد که پول انگیزه اصلی بیشتر حملات DDoS باشد، اما وجود دارد مواردی که یک عامل است. به عنوان مثال، بیایید بررسی کنیم که DDoS در Minecraft به چه معناست. برخی از سرورهای Minecraft برای حمله به سرورهای رقیب به امید سرقت کاربران خود شناخته شده اند. یکی دیگر از دلایل رایج برای حملات DDoS در انجمن Minecraft باعث ایجاد ناامیدی برای گیمرها در سرور می شود – همچنین به عنوان غمگین یا ترولینگ شناخته می شود، که می تواند عواقب مالی منفی برای جامعه هدف داشته باشد.

با تهدید همیشگی حملات، واضح است ببینید چرا حفاظت از سرور بازی DDoS برای شرکت های بازی بسیار مهم است. حتی نام‌های بزرگ در بازی که ممکن است انتظار داشته باشید بودجه بالایی برای امنیت داشته باشند نیز در معرض خطر هستند. تا سال 2020، سرورهای اکتیویژن بلیزارد با حمله DDoS مواجه شدند که باعث قطع شدن بازی عناوین محبوبی مانند Overwatch، World of Warcraft و Call of Dutyشد. >

how to ddos a game server

نحوه DDoS یک سرور بازی

یک راه خوب برای جلوگیری از وقوع حملات DDoS در بازی، درک نحوه عملکرد آنهاست. همانطور که قبلاً گفته شد، حملات DDoS توسط سرورهای پر ترافیک و درخواست‌ها کار می‌کنند و در نتیجه سرور را دچار مشکل می‌کنند تا برای کاربران قانونی کار نکند.

به طور کلی، دو نوع حمله DDoS در بازی وجود دارد:

  1. حجمی یا بمباران: با ارسال ترافیک بیشتر به سرور از آنچه که می تواند تحمل کند، کار می کند.
  2. لایه ۷ یا عفونت های فنی: یک برنامه کاربردی در سرور را مختل می کند. با ارسال درخواست‌های بیشتر از آنچه که می‌تواند انجام دهد.

حملات لایه 7 رایج‌تر شده‌اند زیرا این حملات منابع کمتری را برای اجرا می‌گیرند. با تمرکز و حذف یک برنامه سرور آسیب پذیر، مهاجمان اغلب می توانند کل سرور را از بین ببرند. مشکلی که این مهاجمان با آن مواجه هستند، مربوط به پهنای باند مورد نیاز برای انجام حملات DDoS است. از این گذشته، ارسال درخواست به سرور از پهنای باند استفاده می کند.

متأسفانه، مجرمان سایبری یک منبع ظاهراً بی پایان در دسترس خود دارند، یعنی دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) . در بیشتر موارد، این دستگاه‌های IoT دارای سیستم‌افزار یا سیستم‌های امنیتی کافی نیستند که ممکن است در دستگاه‌های متصل دیگر مشاهده کنید. این آنها را به اهداف اصلی برای هکرهایی تبدیل می کند که می توانند از بدافزار برای کنترل دستگاه ها استفاده کنند و پهنای باند آنها را برای انجام حملات DDoS از بین ببرند.

حفاظت DDoS برای بازی چگونه کار می کند

خطر DDoS برای بازی‌ها یک فرورفتگی و جریان دارد. همانطور که اقدامات امنیتی برای کاهش سرعت DDoS پیشرفته تر می شود، به نظر می رسد حملات در نهایت پیشرفته تر می شوند و باعث نوعی کشمکش می شوند. با این حال، اقدامات موثری برای محافظت از بازی DDoS وجود دارد.

  1. شناسایی ترافیک ورودی و درخواست‌ها: برای شناسایی ترافیک و درخواست‌های وارد شده به سرور، نرم‌افزار و فایروال‌ها می‌توانند به‌طور نسبتاً دقیقی ترافیک غیرصادقانه را شناسایی کرده و به عنوان دروازه‌بان عمل کنند. این می تواند حملات DDoS را از کنترل موفقیت آمیز سرور جلوگیری کند. رویه‌های احراز هویت مانند CAPTCHA نیز می‌توانند به تأیید واقعی بودن ترافیک ورودی کمک کنند. با این حال، فایروال ها تنها یک خط دفاعی در برابر حملات DDoS هستند و دروازه بان کاملی نیستند. در نظر بگیرید که آنها ممکن است غرق شوند، قوانینی را که توسط سیل SYN فریب می‌دهند، یا مهاجمان می‌توانند دارایی‌هایی را که پشت دیوار آتش نیستند هدف قرار دهند.
  2. استفاده از پروکسی معکوس: در حالی که به طور کامل برای DDoS طراحی نشده است، سرور پروکسی معکوس مانند یک بافر بین ترافیک/درخواست و سرور اختصاصی بازی واقعی عمل می کند. این به کاهش DDoS کمک می کند زیرا مهاجمان دسترسی مستقیم به سرور ندارند.
  3. از VPN به عنوان یک سپر استفاده کنید: در سطح گیمر فردی، با استفاده از VPN راه درازی را برای توقف حملات DDoS انجام می دهد. مهاجم به جای دیدن IP هدف، VPN را می بیند و به آن حمله می کند. VPN ها تقریباً همیشه آمادگی بیشتری نسبت به گیمرهای معمولی برای مقابله با حملات DDoS دارند.

شایان ذکر است که حفاظت از DDoS بیشتر در مورد پیشگیری است تا واکنشی. در حالی که VPN ها ابزار بسیار خوبی هستند که خود گیمرها می توانند از آن استفاده کنند، توسعه دهندگان باید میزبان هایی را در نظر بگیرند که برای محافظت از شبکه ها و گیمرها با ابزارهایی مانند Cloudflare، Arbor Networks، Akamai و Barracuda محافظت می کنند.

چگونه یک سرور بازی را در حین حمله DDoS در دسترس نگه داریم ?

حملات DDoS رایج هستند، اما همیشه آنطور که مهاجمان می خواهند موفق نیستند. بهترین راه برای خنثی کردن حمله DDoS و فعال نگه داشتن سرور بازی خود، تمرین یک رویکرد پیشگیرانه با استفاده از اقدامات حفاظتی DDoS بازی است که در بالا توضیح داده شد. آنها برای خنثی کردن حملات DDoS با کمترین اختلال در سرورهای شما طراحی شده اند.

میزبان سرور اختصاصی اغلب ساخته شده است. -در حفاظت از DDoS. به طور معمول، این خدمات شامل یک حجم مجموعه ای از حفاظت از پهنای باند DDoS است. همه سرورهای وب مایع دارای حفاظت اولیه DDoS تا 2 گیگابیت بر ثانیه هستند. علاوه بر این، می‌توانید این سرویس را برای محافظت بیشتر در برابر حملات حجمی و لایه ۷ ارتقا دهید. درباره گزینه‌های محافظت DDoS بازی Liquid Web بیشتر بیاموزید.

<.>

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *