بیا سایت ایران

راهنمای نهایی سئو در سال 2021

اولین کاری که هنگام نیاز به ایده های بازاریابی جدید انجام می دهید چیست؟ وقتی تصمیم می گیرید که بالاخره زمان آن رسیده است که شیوه نگهداری کتاب ها را تغییر دهید، چطور؟ یا حتی متوجه پنچری لاستیک در خودرو شده اید؟

حدس من: شما به Google مراجعه می کنید.

اما آیا می دانستید که 89 % از خریداران B2B و 81% از خریداران آنلاین این کار را انجام می دهند همان؟

در صورت مواجهه با یک مشکل، چالش یا حتی یک انتخاب، آن را در گوگل جستجو می کنند. به سادگی.

و بنابراین، این یک حقیقت سرد و خشن است که بدون حداقل حضور در Google، بعید است کسب و کار شما برای مدت طولانی دوام بیاورد.

در این راهنما، یک استراتژی برای ایجاد این حضور پیدا خواهید کرد — بهینه سازی موتور جستجو (SEO.)→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

می‌آموزید که سئو چیست، چگونه کار می‌کند، و چه کاری باید انجام دهید تا سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

اما قبل از شروع، می‌خواهم در مورد چیزی به شما اطمینان دهم.

بسیاری از منابع سئو را پیچیده می کنند. آنها خوانندگان را با اصطلاحات فنی می ترسانند، روی عناصر پیشرفته تمرکز می کنند و به ندرت چیزی فراتر از تئوری را توضیح می دهند.

به شما قول می دهم، این راهنما اینطور نیست.

در صفحات بعدی، می‌خواهم سئو را به اساسی‌ترین بخش‌های آن تقسیم کنم و به شما نشان دهم که چگونه از همه عناصر آن برای ایجاد یک استراتژی سئو موفق استفاده کنید. (و برای به روز ماندن در مورد استراتژی و روند سئو، پادکست Skill Up HubSpotرا بررسی کنید. >.)

برای درک سئو به خواندن ادامه دهید یا به قسمتی بروید که بیشتر به آن علاقه دارید.

وقتی از من خواسته می‌شود توضیح دهم SEO چیست، اغلب انتخاب می‌کنم که آن را یک استراتژی بنامم تا اطمینان حاصل کنم که وقتی کسی دسته‌بندی محصول یا خدمات شما را جستجو می‌کند،آنهاوب سایت شما را پیدا می کنند.

اما این رشته را کمی ساده می کند. عناصری مانند نیازهای اطلاعاتی مختلف مشتری را در نظر نمی گیرد. با این حال، ماهیت خود را آشکار می کند.

به طور خلاصه، سئو دو چیز را هدایت می‌کند: رتبه‌بندی و قابل مشاهده.

رتبه بندی

این فرآیندی است که موتورهای جستجو از آن برای تعیین محل قرار دادن یک صفحه وب خاص در SERP استفاده می‌کنند.

قابلیت مشاهده

این عبارت نشان می دهد که یک دامنه خاص چقدر در نتایج موتورهای جستجو برجسته است. با دید بالا، دامنه شما در SERP ها برجسته است. دید کمتر جستجو زمانی اتفاق می‌افتد که دامنه برای بسیاری از عبارت‌های جستجوی مرتبط قابل مشاهده نباشد.

هر دو مسئول ارائه اهداف اصلی SEO هستند – ترافیک و تبدیل‌ها.

یک دلیل دیگر وجود دارد که چرا باید از SEO استفاده کنید.

این نظم و انضباط به شما کمک می‌کند تا برند خود را تقریباً در کل سفر خرید قرار دهید.

به نوبه خود، می تواند اطمینان حاصل کند که استراتژی های بازاریابی شما با رفتار خرید جدید مطابقت دارد.

زیرا، به عنوان Google خودشان را پذیرفتندرفتار مشتری برای همیشه تغییر کرده است.

امروزه، افراد بیشتری نسبت به هر کانال بازاریابی دیگری از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات یا خدمات استفاده می کنند. 18% خریداران بیشتر Google را به جای آمازون انتخاب می کنند. 136٪ بیشتر موتور جستجو را به سایر وب سایت های خرده فروشی ترجیح می دهند. و خریداران B2B به طور متوسط ​​تا 12 جستجو انجام می دهند قبل از درگیر شدن با یک نام تجاری.

علاوه بر این، آنها ترجیح می دهند اکثر مراحل خرید را به تنهایی طی کنند.

به عنوان مثال، درنظرسنجی اخیراز تحقیقات HubSpot، متوجه شدیم که 77٪ از مردم درباره یک برند تحقیق می کنند قبل از درگیر شدن با آن.

77% of people research a brand before engaging with it pie chart hubspot research

فورستر نشان داد که 60 درصد مشتریان هیچ گونه تعاملی با فروشندگان نمی خواهند. علاوه بر این، 68٪ ترجیح می دهند به تنهایی تحقیق کنند. و 62٪ معیارهای خود را برای انتخاب فروشنده مناسب ایجاد کرده اند.

علاوه بر این، این فرآیند هرگز پیچیده تر از این نبوده است.

forrester research criteria to choose right vendor

منبع: Forrester Research

در نهایت، 2017 B2B بررسی خریدار DemandGen دریافتند که با 61٪ خریداران B2B فرایند خرید را با جستجوی گسترده وب آغاز می کنند. در مقایسه، فقط 56٪ مستقیماً به وب سایت فروشنده مراجعه می کنند.

اما چگونه آنها از موتورهای جستجو در طول فرآیند استفاده می کنند؟

در مراحل اولیه، آنها از Google برای یافتن اطلاعات در مورد مشکل خود استفاده می کنند. برخی نیز در مورد راه حل های بالقوه سؤال می کنند.

سپس، آنها جایگزین های موجود را بر اساس بررسی ها یا تبلیغات رسانه های اجتماعی قبل از پرس و جو از یک شرکت ارزیابی می کنند. اما این پس از اتمام تمام منابع اطلاعاتی اتفاق می‌افتد.

و بنابراین، تنها فرصتی که مشتریان متوجه شما شوند و شما را در نظر بگیرند، نمایش در نتایج جستجوی آنهاست.

منبع ویژه

Google چگونه می داند چگونه یک صفحه را رتبه بندی کند؟

موتورهای جستجو فقط یک هدف دارند. هدف آنها ارائه مرتبط ترین پاسخ ها یا اطلاعات به کاربران است.

هر بار که از آنها استفاده می کنید، الگوریتم های آنها صفحاتی را انتخاب می کنند که بیشترین ارتباط را با درخواست شما دارند. و سپس، آنها را رتبه بندی کنید و ابتدا معتبرترین یا محبوب ترین ها را نشان دهید.

برای ارائه اطلاعات مناسب به کاربران، موتورهای جستجو دو عامل را تجزیه و تحلیل می کنند:

  • ارتباط بین عبارت جستجو و محتوای یک صفحه. موتورهای جستجو آن را با عوامل مختلفی مانند موضوع یا کلمات کلیدی ارزیابی می کنند.
  • مرجعیت، با محبوبیت یک وب سایت در اینترنت اندازه گیری می شود. Google فرض می‌کند که هر چه یک صفحه یا منبع محبوب‌تر باشد، محتوای آن برای خوانندگان ارزشمندتر است.

و برای تجزیه و تحلیل همه این اطلاعات از معادلات پیچیده ای به نامالگوریتم های جستجو استفاده می کنند.

موتورهای جستجو الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با گذشت زمان، سئوکاران برخی از عواملی را که هنگام رتبه بندی یک صفحه در نظر می گیرند، شناسایی کرده اند. ما به آنها به عنوان عوامل رتبه بندی اشاره می کنیم و آنها تمرکز یک استراتژی SEO هستند.

همانطور که به‌زودی خواهید دید، افزودن محتوای بیشتر، بهینه‌سازی نام فایل‌های تصویر یا بهبود پیوندهای داخلی می‌تواند بر رتبه‌بندی و دیده شدن جستجو تأثیر بگذارد. و این به این دلیل است که هر یک از این اقدامات یک عامل رتبه بندی را بهبود می بخشد.

سه جزء اصلی یک استراتژی سئو قوی

برای بهینه سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه بندی را در سه زمینه بهبود بخشید – راه اندازی فنی وب سایت، محتوا و پیوندها. بنابراین، بیایید به نوبه خود آنها را مرور کنیم.

1. راه اندازی فنی

برای اینکه وب سایت شما رتبه بندی کند، سه چیز باید اتفاق بیفتد:

ابتدا، یک موتور جستجو باید صفحات شما را در وب پیدا کند.

سپس، باید آنها را اسکن کند تا موضوعات آنها را بفهمد و کلمات کلیدی آنها را شناسایی کند.

و در نهایت، باید آنها را به فهرست خود اضافه کند – پایگاه داده ای از تمام محتوایی که در وب پیدا کرده است. به این ترتیب، الگوریتم آن می تواند نمایش وب سایت شما را برای پرس و جوهای مرتبط در نظر بگیرد.

ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ مطمئناً جای نگرانی نیست. از این گذشته، از آنجایی که شما می توانید بدون هیچ مشکلی از سایت خود بازدید کنید، گوگل هم باید همینطور؟

متأسفانه، مشکلی وجود دارد. یک صفحه وب برای شما و موتور جستجو متفاوت به نظر می رسد. شما آن را به عنوان مجموعه ای از گرافیک ها، رنگ ها، متن با قالب بندی و پیوندهای آن می بینید.

برای یک موتور جستجو، چیزی جز متن نیست.

در نتیجه، هر عنصری که نمی‌تواند به این روش ارائه کند برای موتور جستجو نامرئی می‌ماند. و بنابراین، علی‌رغم اینکه وب‌سایت شما برای شما خوب به نظر می‌رسد، ممکن است Google محتوای آن را غیرقابل دسترس بیابد.

اجازه دهید مثالی را به شما نشان دهم. در اینجا نحوه مشاهده یک موتور جستجوی معمولی یکی از مقالات ما آمده است. به هر حال، اگر می‌خواهید آن را با اصلی.

technical setup example search engine viewpoint

به مواردی در مورد آن توجه کنید:

  • صفحه فقط متن است. اگرچه ما آن را با دقت طراحی کرده‌ایم، تنها عناصری که یک موتور جستجو می‌بیند متن و پیوندها هستند.
  • در نتیجه، نمی تواند تصویری را در صفحه ببیند (به عنصر مشخص شده با فلش توجه کنید.) فقط نام آن را تشخیص می دهد. اگر آن تصویر حاوی کلمه کلیدی مهمی بود که می‌خواهیم صفحه برای آن رتبه‌بندی شود، برای موتور جستجو نامرئی خواهد بود.

اینجاست که راه‌اندازی فنی، که بهینه‌سازی در سایت نیز نامیده می‌شود، وارد می‌شود. تضمین می‌کند که وب‌سایت و صفحات شما به Google اجازه می‌دهند بدون هیچ مشکلی آنها را اسکن و فهرست‌بندی کند. مهمترین عوامل موثر بر آن عبارتند از:

پیمایش وب سایت و پیوندها

موتورهای جستجو مانند شما سایت ها را می خزند. آنها لینک ها را دنبال می کنند. خزنده های موتورهای جستجو در یک صفحه فرود می آیند و از پیوندها برای یافتن محتوای دیگر برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند. اما همانطور که در بالا مشاهده کردید، آنها نمی توانند تصاویر را ببینند. بنابراین، پیمایش و پیوندها را فقط به صورت متنی تنظیم کنید.

ساختار URL ساده

موتورهای جستجو خواندن رشته های طولانی از کلمات با ساختار پیچیده را دوست ندارند. بنابراین، در صورت امکان، URL های خود را کوتاه نگه دارید. آنها را طوری تنظیم کنید که حتی الامکان فراتر از کلمه کلیدی اصلی که می خواهید صفحه را برای آن بهینه کنید، وارد شوند.

سرعت صفحه

موتورهای جستجو، از زمان بارگیری – مدت زمانی که کاربر می‌تواند صفحه را بخواند – به عنوان شاخص کیفیت استفاده کنید. بسیاری از عناصر وب سایت می توانند بر آن تأثیر بگذارند. برای مثال اندازه تصویر. از ابزار اطلاعات آماری سرعت صفحه Google برای پیشنهادهایی برای بهبود صفحات خود استفاده کنید .

پیوندهای مرده یا تغییر مسیرهای خراب

یک پیوند مرده، بازدیدکننده را به صفحه‌ای که وجود ندارد می‌فرستد. تغییر مسیر شکسته به منبعی اشاره می کند که ممکن است دیگر وجود نداشته باشد. هر دو تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند، اما همچنین از فهرست کردن محتوای شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کنند.

فایل های نقشه سایت و Robots.txt

نقشه سایت یک فایل ساده است که تمام URL های سایت شما را فهرست می کند. موتورهای جستجو از آن برای شناسایی صفحاتی برای خزیدن و فهرست بندی استفاده می کنند. از سوی دیگر، یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکنند (به عنوان مثال، صفحات خط مشی خاصی که نمی‌خواهید در جستجو ظاهر شوند.) هر دو را ایجاد کنید تا سرعت خزیدن و فهرست‌بندی محتوای خود را افزایش دهید.

محتوای تکراری

صفحات حاوی محتوای یکسان یا کاملا مشابه موتورهای جستجو را گیج می کند. آنها اغلب تعیین محتوایی را که باید در نتایج جستجو نمایش دهند تقریبا غیرممکن می دانند. به همین دلیل، موتورهای جستجو محتوای تکراری را به عنوان یک عامل منفی در نظر می گیرند. و پس از یافتن آن، می‌توانید وب‌سایت را با نمایش ندادن هیچ یک از آن صفحات جریمه کنید.

منبع ویژه

2. محتوا

هر بار که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، به دنبال محتوا هستید— اطلاعاتی در مورد برای مثال مشکل یا مشکل خاصی.

درست است، این محتوا ممکن است در قالب‌های مختلف باشد. این می تواند متن باشد، مانند یک پست وبلاگ یا یک صفحه وب. اما می‌تواند یک ویدیو، توصیه محصول و حتی یک فهرست کسب‌وکار باشد.

این همه محتوا است.

و برای سئو، این چیزی است که به دید بیشتر جستجو کمک می کند.

در اینجا دو دلیل وجود دارد:

  1. برای یکی، محتوا همان چیزی است که مشتریان هنگام جستجو می خواهند. صرف نظر از اینکه آنها به دنبال چه چیزی هستند، این محتوا است که آن را فراهم می کند. و هر چه تعداد بیشتری از آن را منتشر کنید، شانس بیشتری برای مشاهده جستجوی بیشتر دارید.
  2. همچنین، موتورهای جستجو از محتوا برای تعیین نحوه رتبه بندی یک صفحه استفاده می کنند. این ایده ارتباط بین یک صفحه و عبارت جستجوی یک شخص است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم.

در حین خزیدن یک صفحه، موضوع آن را تعیین می کنند. تجزیه و تحلیل عناصری مانند طول صفحه یا ساختار آن به ارزیابی کیفیت آن کمک می کند. بر اساس این اطلاعات، الگوریتم‌های جستجو می‌توانند پرس و جوی افراد را با صفحاتی مطابقت دهند که آن‌ها بیشترین ارتباط را با آن می‌دانند.

فرآیند بهینه سازی محتوا با تحقیق در مورد کلمات کلیدی آغاز می شود.

تحقیق کلمات کلیدی

SEO به معنای جذب بازدیدکنندگان به سایت نیست. شما می‌خواهید افرادی را جذب کنید که به آنچه می‌فروشید نیاز دارند و می‌توانند به سرنخ‌ها تبدیل شوند و بعداً به مشتریان تبدیل شوند.

با این حال، این تنها در صورتی امکان پذیر است که برای کلمات کلیدی که آن افراد هنگام جستجو استفاده می کنند رتبه بندی شود. در غیر این صورت، هیچ شانسی وجود ندارد که آنها شما را پیدا کنند. و این حتی اگر وب سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

به همین دلیل است که کار سئو با کشف عباراتی که خریداران بالقوه در موتورهای جستجو وارد می کنند شروع می شود.

این فرآیند معمولاً شامل شناسایی عبارات و موضوعات مرتبط با کسب و کار شما است. سپس آنها را به کلمات کلیدی اولیه تبدیل کنید. و در نهایت، انجام تحقیقات گسترده برای کشف عبارات مرتبطی که مخاطبان شما استفاده می کنند.

ما راهنمای کاملی برای تحقیق کلمات کلیدی برای مبتدیان منتشر کرده ایم. . فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را به تفصیل بیان می کند. از آن برای شناسایی عبارات جستجویی که باید هدف قرار دهید استفاده کنید.

با فهرستی از کلمات کلیدی، گام بعدی بهینه سازی محتوای خود است. SEO ها از این فرآیند به عنوان بهینه سازی در صفحه یاد می کنند.

بهینه سازی روی صفحه

بهینه‌سازی روی صفحه، که سئوی درون صفحه نیز نامیده می‌شود، تضمین می‌کند که موتورهای جستجو الف) موضوع و کلمات کلیدی صفحه را درک می‌کنند، و ب.) می‌توانند آن را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهند.

توجه داشته باشید، گفتم “صفحه” محتوا نیست. به این دلیل است که، اگرچه بخش عمده‌ای از کارهای سئوی روی صفحه بر روی کلماتی که استفاده می‌کنید متمرکز است، به بهینه‌سازی برخی از عناصر در کد گسترش می‌یابد.

شاید درباره برخی از آنها شنیده باشید – متا تگ ها مانند عنوان یا توضیحات دو مورد از محبوب ترین آنها هستند. اما موارد بیشتری وجود دارد. بنابراین، در اینجا فهرستی از مهم‌ترین اقدامات بهینه‌سازی روی صفحه وجود دارد.

توجه: از آنجایی که محتوای وبلاگ در اکثروب سایت ها غالب است، هنگام صحبت در مورد آن عوامل، من بر روی سئوی وبلاگ تمرکز خواهم کرد – بهینه سازی پست های وبلاگ برای کلمات کلیدی مرتبط. با این حال، تمام این توصیه ها برای انواع دیگر صفحات نیز به همان اندازه معتبر است.

منبع ویژه

الف) بهینه سازی کلمات کلیدی

ابتدا، مطمئن شوید که Google متوجه شده است که می‌خواهید این صفحه چه کلمات کلیدی را رتبه‌بندی کند. برای دستیابی به آن، مطمئن شوید که حداقل کلمه کلیدی اصلی را در موارد زیر قرار داده اید:

  • عنوان پست: در حالت ایده آل، آن را نزدیک به ابتدای عنوان قرار دهید. گوگل به ارزش بیشتری برای کلماتدر آغاز عنوان.
  • URL: آدرس وب صفحه شما باید شامل کلمه کلیدی نیز باشد. در حالت ایده آل، از جمله هیچ چیز دیگری. همچنین، هر کلمات توقف را حذف کنید.
  • برچسب H1: در اکثر سیستم های مدیریت محتوا، این تگ عنوان صفحه را به طور پیش فرض نمایش می دهد. با این حال، مطمئن شوید که پلتفرم شما از تنظیمات متفاوتی استفاده نمی‌کند.
  • 100 کلمه اول (یا پاراگراف اول) محتوا: پیدا کردن کلمه کلیدی در ابتدای پست وبلاگ به Google اطمینان می دهد که در واقع موضوع صفحه است.
  • برچسب‌های متا عنوان و متا توصیف: موتورهای جستجو از این دو عنصر کد برای نمایش فهرست‌های خود استفاده می‌کنند. آنها عنوان متا را به عنوان عنوان فهرست جستجو نمایش می دهند. Meta-Description محتوایی را برای تار کوچک زیر آن فراهم می کند. اما بالاتر از آن، از هر دو برای درک بیشتر موضوع صفحه استفاده می کنند.
  • نام فایل‌های تصویری و برچسب‌های ALT: یادتان می‌آید که موتورهای جستجو چگونه گرافیک‌های یک صفحه را می‌بینند؟ آنها فقط می توانند نام فایل خود را ببینند. بنابراین، مطمئن شوید که حداقل یکی از تصاویر حاوی کلمه کلیدی در نام فایل باشد.

برچسب alt، از سوی دیگر، مرورگرهای متنی به جای تصویر نمایش داده می‌شوند (برای بازدیدکنندگان کم بینا.) با این حال، از آنجایی که تگ ALT در کد تصویر قرار دارد، موتورهای جستجو نیز از آن به عنوان سیگنال مرتبط استفاده می‌کنند.

همچنین، کلید واژه های معنایی — انواع یا مترادف های کلمه کلیدی شما. گوگل و سایر موتورهای جستجو از آنها برای تعیین ارتباط بهتر صفحه استفاده می کنند.

اجازه دهید این را با یک مثال سریع توضیح دهم. بیایید وانمود کنیم که کلیدواژه اصلی شما “اپل است.” اما آیا منظور شما میوه است یا غول فناوری پشت آیفون؟

اکنون، تصور کنید وقتی گوگل عباراتی مانند شکر، باغ یا سیب را در نسخه پیدا می کند چه اتفاقی می افتد؟ انتخابی که برای چه پرس و جوهایی آن را رتبه بندی کنیم، بلافاصله آشکار می شود، درست است؟

این کاری است که کلمات کلیدی معنایی انجام می دهند. آنها را اضافه کنید تا مطمئن شوید صفحه شما برای جستجوهای نامربوط نشان داده نمی شود.

ب) عوامل بهینه سازی روی صفحه غیر مرتبط با کلمه کلیدی

SEO درون صفحه فقط به معنی پاشیدن کلمات کلیدی در سراسر صفحه نیست. عوامل زیر به تأیید اعتبار و اعتبار صفحه نیز کمک می کند:

  • پیوندهای خارجی: پیوند دادن به سایر صفحات مرتبط با موضوع به Google کمک می کند تا موضوع خود را بیشتر تعیین کند. به علاوه، تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند. چگونه؟ با قرار دادن محتوای خود به عنوان یک منبع ارزشمند.
  • پیوندهای داخلی: این پیوندها از دو طریق به شما کمک می کنند تا رتبه خود را افزایش دهید. یکی، آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحات دیگر را در سایت پیدا کرده و بخزند. و دوم، آنها روابط معنایی بین صفحات مختلف را نشان می دهند و به تعیین ارتباط آن با پرس و جوی جستجو بهتر است به عنوان یک قاعده، شما باید حداقل 2-4 پیوند داخلی در هر پست وبلاگ داشته باشید.
  • طول محتوا: محتوای طولانی معمولاً رتبه بهتری دارد الف>. این به این دلیل است که، اگر به خوبی انجام شود، یک پست وبلاگ طولانی‌تر همیشه حاوی اطلاعات جامع‌تری در مورد موضوع خواهد بود.
  • چند رسانه ای: اگرچه الزامی نیست، عناصر چندرسانه ای مانند ویدئوها، نمودارها، پخش کننده های صوتی می توانند کیفیت صفحه را نشان دهند. خوانندگان را برای مدت طولانی تری در یک صفحه نگه می دارد. و به نوبه خود، نشان می دهد که آنها محتوا را ارزشمند و ارزش مطالعه می دانند.

3. پیوندها

از آنچه تاکنون در این راهنما خوانده‌اید، می‌دانید که هیچ صفحه‌ای بدون دو عامل – مرتبط بودن و اعتبار – رتبه‌بندی نمی‌شود.

Google و سایر موتورهای جستجو در تلاش خود برای ارائه دقیق‌ترین پاسخ‌ها به کاربران، صفحاتی را که مرتبط‌ترین صفحات به درخواست‌های خود می‌دانند، اما همچنین محبوب‌ترین صفحات را در اولویت قرار می‌دهند.

دو حوزه اول – راه‌اندازی فنی و محتوا – بر افزایش ارتباط متمرکز شده‌اند (اگرچه من اعتراف می‌کنم، برخی از عناصر آنها نیز می‌توانند به برجسته کردن اعتبار کمک کنند.)

اما پیوندها مسئول محبوبیت هستند.

اما قبل از اینکه بیشتر در مورد نحوه عملکرد آنها صحبت کنیم، در اینجا منظور سئوکاران هنگام صحبت در مورد پیوندها است.

بک لینک چیست؟

لینک‌ها که بک لینک نیز نامیده می‌شوند، ارجاع به محتوای شما در سایر وب‌سایت‌ها هستند. هر بار که وب سایت دیگری به خوانندگان خود اشاره می کند و به محتوای شما اشاره می کند، شما یک بک لینک به سایت خود دریافت می کنید.

به عنوان مثال، این مقاله در Entrepreneur.com به صفحه آمار بازاریابی ما اشاره می کند. همچنین به آن پیوند می‌دهد و به خوانندگان خود اجازه می‌دهد آمارهای دیگری غیر از آنچه نقل‌شده است ببینند.

backlink example image

Google از کمیت و کیفیت پیوندهایی مانند این به عنوان نشانه ای از اعتبار یک وب سایت استفاده می کند. منطق پشت آن این است که وب مسترها بیشتر به یک وب سایت محبوب و با کیفیت بالا مراجعه می کنند تا یک وب سایت متوسط.

اما توجه داشته باشید که به کیفیت پیوندها نیز اشاره کردم. این به این دلیل است که همه پیوندها یکسان نیستند. برخی – موارد با کیفیت پایین – می توانند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارند.

عوامل کیفیت پیوندها

لینک‌های با کیفیت پایین یا مشکوک – به عنوان مثال، پیوندهایی که Google آنها را عمداً ساخته‌اند تا یک سایت را معتبرتر بداند – ممکن است رتبه‌بندی شما را کاهش دهد.

به همین دلیل است که هنگام ایجاد پیوند، سئوکاران بر ساختهیچلینکی تمرکز نمی کنند. هدف آنها ایجاد بالاترین کیفیت مراجع ممکن است.

به طور طبیعی، درست مانند الگوریتم جستجو، ما نمی دانیم که چه عواملی کیفیت پیوند را تعیین می کنند، به ویژه. با این حال، با گذشت زمان، SEO ها برخی از آنها را کشف کردند:

  1. محبوبیت یک سایت پیوند دهنده: هر پیوندی از دامنه ای که موتورهای جستجو آن را مرجع در نظر می گیرند طبیعتاً کیفیت بالایی خواهد داشت. به عبارت دیگر، لینک‌هایی از وب‌سایت‌هایی که دارای لینک‌های با کیفیت خوب هستند، بهتر عمل می‌کنند.
  2. ارتباط موضوع: پیوندهای دامنه‌های مربوط به موضوعی مشابه با موضوع شما نسبت به وب‌سایت‌های تصادفی دارای اعتبار بیشتری هستند.
  3. اعتماد به یک دامنه: درست مانند محبوبیت، موتورهای جستجو نیز اعتماد یک وب سایت را ارزیابی می کنند. پیوندهای سایت‌های معتبرتر همیشه روی رتبه‌بندی بهتر تأثیر می‌گذارند.

ساختمان پیوند

در سئو، ما به فرآیند کسب بک لینک های جدید به عنوان لینک سازی اشاره می کنیم. و همانطور که بسیاری از تمرین‌کنندگان اذعان می‌کنند، این می‌تواند یک فعالیت چالش‌برانگیز باشد.

ایجاد پیوند، اگر می‌خواهید آن را به خوبی انجام دهید، به خلاقیت، تفکر استراتژیک و صبر نیاز دارد. برای ایجاد پیوندهای با کیفیت، باید یک استراتژی ایجاد پیوند ایجاد کنید. و این کار کوچکی نیست.

به یاد داشته باشید، پیوندهای شما باید معیارهای کیفی مختلفی را داشته باشند. علاوه بر این، برای موتورهای جستجو مشخص نیست که شما آنها را عمدا ساخته اید.

در اینجا چند استراتژی برای انجام آن وجود دارد:

  • پیوندهای ویرایشی و ارگانیک: این بک لینک ها از وب سایت هایی می آیند که به تنهایی به محتوای شما ارجاع می دهند.
  • Outreach: در این استراتژی، شما برای پیوند با وب سایت های دیگر تماس می گیرید. این می تواند به طرق مختلف اتفاق بیفتد. می‌توانید یک محتوای شگفت‌انگیز ایجاد کنید و به آن‌ها ایمیل بزنید تا در مورد آن بگویید. به نوبه خود، اگر آن را ارزشمند بدانند، به آن ارجاع خواهند داد. همچنین می توانید پیشنهاد دهید که کجا می توانند به آن پیوند دهند.
  • پست مهمان: پست های مهمان مقالات وبلاگی هستند که در وب سایت های شخص ثالث منتشر می کنید. به نوبه خود، آن شرکت‌ها اغلب اجازه می‌دهند یک یا دو پیوند به سایت شما در بیوگرافی محتوا و نویسنده گنجانده شود.
  • پیوندهای نمایه: در نهایت، بسیاری از وب سایت ها فرصتی برای ایجاد پیوند ارائه می دهند. پروفایل های آنلاین نمونه خوبی هستند. اغلب، هنگام تنظیم چنین نمایه ای، می توانید وب سایت خود را نیز در آنجا فهرست کنید. همه چنین پیوندهایی دارای اقتدار قوی نیستند، اما برخی ممکن است. و با توجه به سهولت ایجاد آنها، ارزش پیگیری را دارند.
  • تجزیه و تحلیل رقابتی: در نهایت، بسیاری از سئوکارها به طور منظم بک لینک های رقبای خود را تجزیه و تحلیل می کنند تا آن هایی را که می توانند برای سایت خود بازآفرینی کنند نیز شناسایی کنند.

اکنون، اگر هنوز اینجا با من هستید، تازه متوجه شده اید که چه چیزی مسئول موفقیت سایت شما در جستجو است.

پس، مرحله بعدی این است که بفهمید آیا تلاش‌های شما جواب می‌دهد یا خیر.

نحوه نظارت و ردیابی نتایج SEO

تنظیمات فنی، محتوا و پیوندها برای ورود یک وب سایت به نتایج جستجو بسیار مهم هستند. نظارت بر تلاش های شما به بهبود بیشتر استراتژی شما کمک می کند.

اندازه‌گیری موفقیت در سئو به معنای ردیابی داده‌های مربوط به ترافیک، تعامل و پیوندها است. و اگرچه، اکثر شرکت‌ها مجموعه‌ای از KPIهای SEO (شاخص‌های کلیدی عملکرد) خود را توسعه می‌دهند، در اینجا رایج‌ترین آنها وجود دارد:

  • رشد ترافیک ارگانیک
  • رتبه بندی کلمات کلیدی (تقسیم به عبارات مارک دار و غیر مارک دار)
  • تبدیل‌ها از ترافیک ارگانیک
  • میانگین زمان در صفحه و نرخ پرش
  • صفحات فرود برتر که ترافیک ارگانیک را جذب می کنند
  • تعداد صفحات نمایه شده
  • رشد پیوندها (از جمله پیوندهای جدید و گمشده)

SEO محلی

تا به حال، ما روی کسب رتبه سایت در نتایج جستجو به طور کلی تمرکز داشتیم. با این حال، اگر یک کسب‌وکار محلی دارید، Google همچنین به شما امکان می‌دهد آن را در مقابل مشتریان بالقوه در منطقه خود قرار دهید. اما برای آن، از SEO محلی استفاده می‌کنید.

و ارزشش را دارد.

97٪ از مشتریان از جستجو استفاده می کنند موتورها برای یافتن اطلاعات محلی آنها به دنبال پیشنهادهای فروشنده، و حتی آدرس های تجاری خاص می گردند. در واقع، 12٪ از مشتریان به دنبال local business information every day.

What’s more, they act on this information: 75% of searchers visit a local store or company’s premises within 24 hours of the search.

But hold on, is local SEO different from what we’ve been talking all along?

Yes and no.

Search engines follow similar principles for both local and global rankings. But given that they position a site for specific, location-based results, they need to analyze some other ranking factors too.

Local search results look different too:

  • They appear only for searches with a local intent (for example, “restaurant near me” or when a person clearly defined the location.)
  • They contain results specific to a relevant location.
  • They concentrate on delivering specific information to users that they don’t need to go anywhere else to find.
  • They target smartphone users primarily as local searches occur more often on mobile devices.

For example, a localpack, the most prominent element of local results, includes almost all information a person would need to choose a business. For example, here are local results Google displays for the phrase “best restaurant in Boston.

example google results page best restaurants in boston

Note that these results contain no links to any content. Instead, they include a list of restaurants in the area, a map to show their locations, and additional information about each:

  • Business name
  • Description
  • Image
  • Opening hours
  • Star Reviews
  • Address

Often, they also include a company’s phone number or website address.

All this information combined helps customers choose which business to engage. But it also allows Google to determine how to rank it.

Local Search Ranking Factors

When analyzing local websites, Google looks at the proximity to a searcher’s location. With the rise of local searches containing the phrase, “near me,” it’s only fair that Google will try to present the closest businesses first.

Keywords are essential for local SEO too. However, one additional element of on-page optimization is the presence of a company’s name, address, and phone number of a page. In local SEO, we refer to it as the NAP.

Again, it makes sense, as the search engine needs a way to assess the company’s location.

Google assesses authority in local search not just by links. Reviews and citations (references of a business’s address or a phone number online) highlight its authority too.

Finally, the information a business includes in Google My Business — the search engine’s platform for managing local business listings — plays a huge part in its rankings.

The above is just the tip of the iceberg. But they are the ones to get right first if you want your business to rank well in local search.

What is black hat SEO?

The final aspect of SEO I want to highlight to you is something I also hope you’ll never get tempted to use. I mean it.

Because, although it might have its lure, using black hat SEO typically ends in a penalty from search listings.

Black hat practices aim at manipulating search engine algorithms using strategies against search engine guidelines. The most common black hat techniques include keyword stuffing, cloaking (hiding keywords in code so that users don’t see them, but search engines do,) and buying links.

So, why would someone use black hat SEO? For one, because, often, ranking a site following Google’s guidelines takes time. Long time, in fact.

Black hat strategies let you cut down the complexity of link building, for example. Keyword stuffing allows to rank one page for many keywords, without having to create more content assets.

But as said, getting caught often results in a site being completely wiped out from search listings.

And the reason I mention it here is that I want you to realize that there are no shortcuts in SEO. And be aware of anyone suggesting strategies that might seem too good to be true.

SEO Resources & Training

This guide is just a starting point for discovering SEO. But there’s much more to learn.

Here are online training resources to try next:

You can also pick SEO knowledge from industry experts and their blogs. Here are some worth reading:

Over To You

Without actively positioning its content in search results, no business can survive long.

By increasing your search visibility, you can bring more visitors, and in turn, conversions and sales. And that’s well worth the time spent becoming an expert in SEO.

marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *