بازار یابی, بیا سایت ایران

سئوی بین المللی: چگونه وب سایت خود را برای سایر کشورها بهینه کنیم

اگر وب سایت شما بر مخاطبان جهانی متمرکز شده باشد ، احتمالاً مدتی را صرف فکر کردن در مورد بهترین روش های سازماندهی و بهینه سازی سایت خود برای کشورهای مختلف کرده اید.

چندین تصمیم مهم وجود دارد که هنگام رساندن محتوای خود به مخاطبان بین المللی باید انجام دهید. تعیین اینکه به کدام حوزه دامنه نیاز دارید مهم است ، اما هنگام استفاده از یکی از بهترین روش ها باید به آنها توجه داشته باشید – مخصوصاً اگر محتوای شما به زبان دیگری منتشر شده باشد.

در زیر ، به گزینه های ساختار دامنه شما می پردازیم ، نحوه تفسیر Google از این ساختارها را توضیح می دهیم و برخی تحقیقات اصلی و نکاتی در مورد استفاده بهینه از SEO بین المللی را پوشش می دهیم.

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit. 

انواع ساختار دامنه

اساساً سه گزینه برای تنظیم معماری دامنه بین المللی شما وجود دارد:

1. زیرمجموعه ای پس از gTLD

اگر دامنه شما domain.com است ، پوشه ای به نام domain.com/german/ برای هدف قرار دادن بلندگوهای زبان آلمانی یا domain.com/ اضافه کنید. uk/ برای هدف قرار دادن کاربران انگلستان.

این زیر شاخه نامیده می شود و از دامنه عمومی “.com” (یا “.org” ، “.net” و غیره) پیروی می کند-همچنین با نام gTLD شناخته می شود. شما همچنین می توانید از آنها برای مواردی مانند نماد کشور استفاده کنید. همانطور که می بینید ، ما یک زیر شاخه داریم که نشان می دهد شما در وبلاگ “/marketing/” هستید.

در مورد هرگونه هدف گذاری که در نشانی های اینترنتی انجام می دهید ، باید به یک نکته توجه کنید: برای اینکه موتورهای جستجو معنی رشته را درک کنند ، باید از زبان محلی هر کشور استفاده کنید. به عنوان مثال ، “UK” ، “UK” ، “England” و “G.B.” همه قابل قبول هستند در حالی که “UnitedK” یا “GrBr” قابل قبول نیستند.

2. زیر دامنه کشور قبل از gTLD

در حالی که پیاده سازی زیر شاخه می تواند یک گزینه آسان و ارزان باشد ، با این حال ، درک افراد از مکان آدرس دهی به تنهایی برای URL دشوار است.

این ما را به گزینه بخش شما می برد: زیر دامنه ها. به عنوان مثال ، یک زیر دامنه هدف بریتانیا ممکن است uk.domain.com باشد در حالی که یک زیر دامنه به زبان اسپانیایی es.domain.com .

پیاده سازی زیر دامنه ها معمولاً بسیار آسان است ، اما مانند زیرشاخه ها ، درک مطالبی که در آن نشانی اینترنتی ظاهر می شود را برای افراد مشکل می کند. پیاده سازی آنها در مقایسه با ساختار پوشه ها می تواند گرانتر باشد.

3. دامنه سطح بالا کد کشور (ccTLD) برای جایگزینی gTLD

در این گزینه ، سایت کانادایی domain.ca و یک سایت مکزیکی domain.mx – به طور کامل جایگزین gTLD “.com” می شود.

پیاده سازی این معماری می تواند پیچیده ترین و گران ترین باشد ، زیرا لازم است برای هر کشور متمرکز یک دامنه داشته باشید. علاوه بر این ، در حالی که دامنه .com را می توان با حدود 10 دلار خریداری کرد ، برخی از TLD ها وجود دارند که هزینه آنها بیش از 1000 دلار است و نیاز به حضور محلی در کشور دارد.

ما در یک لحظه این گزینه پیچیده را بیشتر توضیح می دهیم.

استفاده از آنها در استراتژی بین المللی SEO شما

اگر در حال ترجمه مطالبی هستید که از قبل به زبان دیگری و در زیرشاخه یا زیر دامنه دیگری وجود دارد ، مطمئن باشید Google وب سایت شما را به دلیل محتوای تکراری پرچم نمی زند. Google می داند شما چه کار می کنید ، و به شما اجازه می دهد این کار را انجام دهید!

محتوای تکراری نیز توسط اکثر موتورهای جستجو مجازات نمی شود – بلکه فیلتر می شود. این بدان معناست که اگر مقاله ای به دو زبان مختلف منتشر کرده اید ، هر دو در نتایج برای هر خواننده بین المللی رتبه بندی می شوند.

بنابراین ، موارد زیر را هنگام پیگیری یکی از سه ساختار URL بالا باید در نظر داشته باشید:

به متا برچسب های SEO چند زبانه نیاز دارید

از آنجا که زیرشاخه ها و زیر دامنه ها به طور کامل وب سایت های خاص کشور را از یکدیگر جدا نمی کنند-در نظر خوانندگان و Google-استفاده از برچسب های متا نیز مهم است.

متا برچسب ها خطوطی در HTML یک صفحه وب مشخص هستند که هنگام خزیدن آن صفحه زمینه مناسب را به Google می دهد. سرصفحه ها ، کلمات کلیدی و سایر عناصر ساختار مقاله برخی از موارد مهم هستند. اما زبان یکی از بهترین مانورهای SEO چند زبانه شما است.

در HTML ، متا تگ زبان برای انگلیسی به این شکل است: . این برچسب تمام متنی را که به آن زبان نوشته شده است احاطه کرده است و به Google کمک می کند بفهمد که چه چیزی را می خواند و برای چه کسانی مناسب است. درباره نحوه ادغام متا برچسب ها اینجا بیشتر بدانید.

برچسب های متا باید به اختصار زبان و کشور فهرست شده در زیرشاخه یا زیر دامنه شما شباهت داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر زیر دامنه مکزیکی شما mx.domain.com است ، متا تگ هایی که به هر پست وبلاگ متعلق به این زیر دامنه اضافه می کنید >

این یک لایه دیگر داده در هنگام خزیدن محتوای بازنشر شده برای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) که در سایر کشورها مشاهده می کنید ، به Google می دهد.

دامنه های ccTLD ارزشمند هستند ، اما یک تعهد بزرگ

مشکل استفاده از دامنه های ccTLD این است که Google اقتدار صفحه را از دامنه اصلی شما به این حوزه ترجمه شده منتقل نمی کند. اگرچه ، اگر محتوای خود را به روش های دیگر به خوبی بهینه کنید ، بازیابی آن قدرت ارگانیک می تواند به سرعت اتفاق بیفتد.

زیرشاخه ها و زیر دامنه ها با TLD یکسان ، از طرف دیگر ، اعتبار سئو را از Google بسیار طبیعی تر دریافت می کنند.

Google همچنین به وضوح اعلام می کند که از ccTLD برای تعیین هدف کشور استفاده می کند به بنابراین ، اگر منابع مالی و فنی دارید ، استفاده از ccTLD می تواند ایده خوبی باشد.

اما ، ccTLD می تواند گران باشد و پیچیدگی راه اندازی می تواند اشتباهات پرهزینه ای را ایجاد کند ، بنابراین بسیاری از مدیران وب سایت تنها در صورت تأثیر مثبت بر نتیجه نهایی ccTLD ، به سراغ آن می روند.

در این صورت ، یا باید در رتبه بندی جستجو در جایی که ccTLD پاداش داده می شود (که گوگل گزارش نداده است) یک تغییر بسیار چشمگیر وجود داشته باشد ، یا یک ccTLD باید به گونه ای مورد پسند کاربران قرار گیرد که به طور معنی داری بر روی کلیک کلیک کند. یک وب سایت.

نحوه مشاهده مردم دامنه شما

از آنجایی که هیچ راهی برای پیش بینی رفتار کاربران بهتر از این نیست که از کاربران بپرسید چه چیزی را ترجیح می دهند ، من تصمیم گرفتم که یک نظرسنجی در مورد ابزار SurveyMonkey’s Audience شروع کنم ، که داده ها را از مجموعه ای از میلیون ها پاسخ دهنده در سراسر ایالات متحده ، استرالیا و انگلستان

پاسخ دهندگان به صورت تصادفی انتخاب می شوند و به دلیل اینکه نمونه از نظر آماری معنی دار است ، نمونه باید رفتار واقعی کاربر را بسیار نزدیک نشان دهد – این نوع نظرسنجی حتی برای پیش بینی صحیح نتایج انتخابات در 2012 ، 2013 ، و 2014 .

برای این نظرسنجی ، من با Sam Mallikarjunan ، استراتژیست اجرایی در HubSpot ، همکاری کردم تا نظرسنجی ها را طراحی و تحلیل کنم. ما دو نظرسنجی تقریباً یکسان ایجاد کردیم: یکی برای نمونه نماینده در ایالات متحده و دیگری برای نمونه نماینده در استرالیا.

در اینجا چیزی است که پیدا کردیم:

آگاهی کاربر از ccTLD

قبل از اینکه بخواهیم نحوه ارتباط کاربران با ccTLD را بفهمیم ، باید این فرض را تأیید کنیم که کاربران حتی می دانند که TLD های عمومی وجود دارد. برای همه ما می دانیم ، بازاریابان ممکن است بیش از حد نگران این باشند که آیا دامنه آنها .com ، .info یا حتی .com.mx است ، اما ممکن است کاربر حتی متوجه نشود.

برای تأسیس این بنیاد ، از پاسخ دهندگان درخواست کردیم که کدام TLD را یکی از افراد غیرانتفاعی مورد استفاده قرار دهد. تقریباً همه پاسخ دهندگان به درستی TLD را که با .org خاتمه می یابد به عنوان موردی که بیشترین استفاده را از یک سازمان غیرانتفاعی می کند ، تشخیص داده اند. جالب اینجاست که فقط 4 درصد از مردم در ایالات متحده اظهار داشتند که نسبت به 13 درصد استرالیایی ها از TLD صحیح مطمئن نیستند.

ایالات متحده پاسخ ها

Bar graph of U.S. responses to non-profit website domains

پاسخ های استرالیایی

Bar graph of how Australians interpret a non-profit web domain adjusted for international SEO

برای تقویت این آگاهی از ccTLD ، می خواستیم بدانیم آیا کاربران بین ccTLD و کشورها ارتباط برقرار کرده اند یا خیر. ما از پاسخ دهندگان خواسته ایم تا محل یک تجارت محلی را با استفاده از پسوند .ca TLD مشخص کنند. اکثر پاسخ دهندگان کانادا را به درستی انتخاب کردند.

به طرز عجیبی ، 67 درصد از مردم استرالیا پاسخ صحیح را انتخاب کردند در حالی که تنها 62 درصد از آمریکایی ها همین کار را کردند. علاوه بر این ، بیشتر آمریکایی ها (23)) نسبت به استرالیایی ها (15)) به دنبال جواب ترفند کالیفرنیا بودند.

بر اساس نتایج قبلی ، بدیهی است که کاربران از ccTLD در آدرس های دامنه مطلع هستند و همچنین معمولاً ارتباط با کشورهای محلی را درک می کنند. اما بدون اطلاع از اینکه آیا کاربران بر اساس TLD تصمیم می گیرند ، TLD یک کشور فقط می تواند یک بخش بیهوده از URL باشد و مطمئناً ارزش سرمایه گذاری را ندارد.

بنابراین ، آزمایش واقعی انتخاب TLD این است که چگونه بر ROI تأثیر می گذارد. البته این نوع داده ها در یک نظرسنجی که مشتریان در واقع محصولات را نمی خرند ، اما دشوار است ، قابل ارزیابی است. می خواستم سعی کنم ببینم آیا راهی برای اندازه گیری تصمیمات خرید نیز وجود دارد.

تأثیر درآمد ccTLD

برای دستیابی به این نتیجه ، ما دو خرده فروش آنلاین مختلف را مقایسه کردیم و از پاسخ دهندگان خواستیم تا موسسه ای را انتخاب کنند که به نظر آنها معتبرترین حمل و نقل سریع را دارد. فرض بر این بود که پاسخ دهندگان یک خرده فروش داخلی را قادر به ارسال سریعتر محصولات از یک فروشگاه بین المللی می دانند.

در نظرسنجی ایالات متحده ، Amazon.co.jp را با BestBuy.com مقایسه کردیم. در نظرسنجی استرالیا ، ما Bigw.com.au ، خرده فروش معروف آجر و ملات را مشابه Target.com ایالات متحده مقایسه کردیم. ( واقعیت جالب: یک هدف در استرالیا وجود دارد که به Target در ایالات متحده وابسته نیست و وب سایت آنها target.com.au است – بعداً در مورد آن بیشتر.)

هدف س wasال این بود که ببیند آیا کاربران نام تجاری یا پسوند دامنه را به صفر رسانده اند.

ایالات متحده پاسخ ها

Bar graph of what the U.S. thinks of consumer websites with ccTLD domains

پاسخ های استرالیایی

Bar graph of what the U.S. thinks of consumer websites with ccTLD domains

در ایالات متحده ، در حالی که 39 said گفتند که هر دو وب سایت حمل و نقل قابل اعتمادی را ارائه می دهند – به این معنی که هر دو TLD امکان ارسال از ایالات متحده را دارند – 42٪ هنوز گفتند که بهترین خرید با .com TLD گزینه بهتری خواهد بود . استرالیایی ها ممکن است با وب سایت نادرست Target گیج شده باشند ، زیرا 61 said گفته اند که هر دو وب سایت دارای حمل و نقل قابل اعتماد خواهند بود ، اما 34 chose Big W. را انتخاب کردند.

داده های این س bitال کمی قطعی نیست ، اما می توان گفت که در حالی که بخش زیادی از کاربران نسبت به پسوندهای دامنه کور هستند ، باز هم بهتر است هنگام فروش آنلاین از یک پسوند دامنه آشنا استفاده کنید.

چه کاری باید انجام دهید؟

برای پاسخ به س originalال اصلی ، اگر منابع لازم برای ایجاد معماری ccTLD را ندارید ، چه باید بکنید؟

بستگی دارد. بر اساس داده های جمع آوری شده ، می توان به طور قطعی اعلام کرد که کاربران از تفاوت بین TLD ها آگاه هستند و بر اساس TLD ها تصمیم گیری می کنند. با این حال ، هیئت داوران هنوز از اهمیت یک TLD اطلاع ندارند.

یک مکان خوب برای شروع این است که کسب و کار خود را در فهرستهای مربوط به کشور ذکر کنید. این امر به آن قسمت از سایت شما یا دامنه آن کشور کمک می کند تا پیوندهای ورودی با کیفیتی را برای وب سایت شما ایجاد کند – اگر می خواهید آن را برای یک دامنه جدید ایجاد کنید ، قدرت صفحه را افزایش می دهد.

از Google Local استفاده کنید و برای یافتن فهرستهای محبوب وب سایت و وبلاگ که ارزش پخش آنها را دارد ، کمی تحقیق کنید سایت جدید از ایجاد بیش از 80 links پیوندهای ورودی از کاربران و فهرستهای فرانسوی به دامنه شما (اعم از http://fr.domain.com یا http://www.domain.fr) به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که ترافیک مبتنی بر فرانسوی به درستی در آنجا قایقرانی شد.

اگر در حال بحث در مورد این هستید که ccTLD انتخاب درستی برای سایت شما است یا خیر ، ممکن است ایده خوبی باشد که با استفاده از ccTLD به عنوان نشانی وب نمایش خود ، آزمایشی را در AdWords اجرا کرده و اندازه گیری کنید که آیا تغییری در CTR ایجاد شده است یا خیر. از طرف دیگر ، می توانید نظرسنجی را برای مشتریان خود انجام دهید و فقط بپرسید آیا احتمال خرید آنها از دامنه محلی بیشتر است.

با این وجود ، اگر بودجه و زمان توسعه را برای ایجاد ccTLD دارید ، مطمئناً نمی توانید با آن اشتباه کنید. موفق باشید!

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit.  

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *