بیا سایت ایران, مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

در فکر این هستید که CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) چیست ، چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد و کدام نرم افزار بهتر است؟

مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می کنید ، احتمالاً عملکردهای تجاری مشابهی خواهید داشت که باید انجام شود هر کسب و کاری نیاز به حفظ و مدیریت حساب های مشتری ، پیگیری بدهی های پرداختی به تامین کنندگان ، رعایت پرداخت مالیات و ده ها عامل دیگر مهم در عملیات دارد.

شاید مهمتر از همه ، این لیست از عملکردهای ضروری شامل یک عامل است که برای هر شغلی متفاوت به نظر می رسد اما اغلب موفقیت بلند مدت را تعیین می کند. این عامل این است: چگونه در میان رقبا از نظر مشتریان خود برجسته می شوید؟

اینجاست که مدیریت ارتباط با مشتری مطرح می شود.

CRM چیست؟

CRM ، یا مدیریت ارتباط با مشتری ، یک استراتژی کسب و کار. از نظر عملی ، اغلب شامل ردیابی مشتریان ، شناسایی فرصت های ارائه تخفیف یا مزایا و حفظ ارتباط منظم برای ادامه کار است.

هدف حفظ مشتری است و در بازار رقابتی امروز ، که اغلب از حس یک رابطه شخصی با خرید از شما ناشی می شود. “>

با این حال ، مهم است که CRM را نیز به عنوان یک استراتژی تجاری برای موفقیت بلند مدت در نظر بگیریم و این برنامه را به عنوان یک تلاش مداوم در جمع آوری داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. ارزشي را كه براي مشتريان خود ارائه مي دهيد اصلاح كنيد.

تعاملات و معاملات یک منبع عالی از داده های اولیه در مورد آنچه که کسب و کار شما را هدایت می کند است. به همین دلیل است که رهبران کسب و کار باید با وارد کردن دقیق سوابق و مدیریت همه نقاط تماس در راستای استراتژی CRM سازمان ، همه تیم ها را برای مشارکت در CRM توانمند سازند. وقتی داده ها با دقت وارد می شوند ، همه تیم ها می توانند بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهند.

تفاوت بین مدیریت ارتباط با مشتری در مقابل سیستم های مدیریت مشتری (CMS)؟

اگر امروز شروع به تفکر عمیق در مورد CRM کرده اید ، ممکن است این سال را داشته باشید که از کجا شروع کنید. این ابتکار استراتژیک با انتخاب نرم افزار CRM شروع نمی شود. این کار با فکر کردن در مورد نحوه برخورد با مشتریان شروع می شود ، سپس هر نقطه لمسی را در طول تجربه تعریف می کنید.

در حالی که مدیریت ارتباط با مشتری در مورد فرآیند جذب مشتریان است ، سیستم های مدیریت مشتری را فناوری یا بستری بدانید که با آن این تعاملات را پیش می برید.

در اینجا سه ​​مرحله برای تقویت استراتژی CRM و انتخاب بهترین سیستم مدیریت مشتری:

  1. اهداف کلی را در مورد انواع بهبودهایی که می خواهید در پیاده سازی CRM مشاهده کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که مشاغل شما دارای نیروی مناسب برای اجرای برنامه است.
  3. به دنبال نرم افزاری باشید که استراتژی شما را به درستی فعال کند.

چیست نرم افزار CRM؟ -0 “> بسیاری از رهبران تجاری که با CRM آشنا هستند در زمینه نرم افزار CRM در مورد آن شنیده اند. در درجه اول ، مدیریت ارتباط با مشتری زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت متوجه شود حفظ حلقه بازخورد اهمیت دارد.

شرکتی که از یک سیستم ارتباطی قوی برخوردار نباشد ، می تواند آسیب ببیند. این وضعیت با رشد شرکت بدتر می شود. بنابراین ، پیاده سازی نرم افزار مناسب در زمان مناسب بسیار مهم است.

برخی از نرم افزارهای CRM برای آژانسهای کوچک تا متوسط ​​مناسب است و برخی دیگر برای سازمانهای سطح سازمانی سفارشی شده است.

برای شرکتهای کوچک و متوسط ​​مهم است (SMEs) تشخیص دهند که استفاده از نرم افزار CRM مناسب شرکتهای بزرگتر ایده خوبی نیست. هزینه های اجرای این امر می تواند به سرعت زیاد و پرهزینه شود.

بهترین انتخاب برای موفقیت ، بزرگترین و شناخته شده ترین نرم افزار نیست. بهترین انتخاب نرم افزار CRM است که ارزش استراتژی شما را ارائه می دهد.

در حالی که CRM تمام استراتژی ها ، تکنیک ها ، ابزارها و فناوری را نشان داده و به آن اشاره می کند نرم افزار CRM که توسط شرکتها برای توسعه ، نگهداری و به دست آوردن مشتریان استفاده می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد تا مطمئن شود که هر مرحله از فرآیند سودآور خواهد بود.

محصولاتی مانند Siebel ، Salesforce و RightNow اغلب سیستمهای کاملاً یکپارچه با تعهد بالا برای اجرای همه جنبه های یک استراتژی CRM هستند.

انتخاب های منبع باز مانند SugarCRM نیز ممکن است به دلیل قابلیت سفارشی سازی و پشتیبانی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

در همین حال ، بازیکنان معروف برای SME ها مانند HubSpot همچنان ارائه دهندگان اصلی هستند.

علاوه بر این ، بسیاری از محصولات اتوماسیون بازاریابی شروع به افزودن ویژگی هایی می کنند که پیشنهاد را به مجموعه CRM کامل تری تبدیل می کند. این الگویی است که در بازار با محصولاتی مانند Mailchimp اتفاق می افتد.

صرف نظر از انتخاب شما ، به موارد زیر توجه کنید:

  • جزئیات ویژگی های عملیاتی.
  • گزارش و تجزیه و تحلیل.
  • همکاری کاربر.
  • الزامات اجرا از نظر میزبانی و نگهداری به

به خاطر داشته باشید که انعطاف پذیری بیشتر همیشه به معنی بهتر نیست.

در حالی که انعطاف پذیری برای هر ابزار جدیدی که برای توسعه شرکت شما اضافه می شود مهم است ، هر لایه انعطاف پذیری پیچیده تری می افزاید. پیروی از بهترین شیوه ها در مورد نحوه عملکرد یک نرم افزار خاص می تواند نعمت باشد در لباس مبدل.

هزینه های نگهداری چیزی که سفارشی ، وصله و تغییر داده اید همیشه بر عهده شما است و با گذشت زمان ، این هزینه ها قابل مدیریت نخواهد بود. این مفهوم بدهی فنی است و مدیریت آن باید بخشی از فرایند تصمیم گیری شما باشد.

سیستم های CRM رایگان

نرم افزار CRM رایگان می تواند راهی عالی برای آشنایی بیشتر کاربران با استفاده از سیستم CRM قبل از اقدام به خرید یک ابزار.

اکثر نسخه های رایگان یا freemium سیستم عامل های پولی در مقایسه با ابزارهای پولی دارای عملکرد محدودی هستند ، اما همچنان به کسب و کارها این مزیت را می دهند که لیست تماس های کامل خود را در یک مکان متمرکز کنند.

از البته ، سطح رایگان می تواند راهی عالی برای ورود شرکت شما به بازار باشد هنگامی که استراتژی های CRM شما ویژگی های ممتازی را می طلبد. این مکان بسیار خوبی است و اگر در کنار یک محصول استراتژی ایجاد کرده اید ، اغلب می تواند بهترین راه باشد.

با این حال ، هنگام آزمایش با سیستم های CRM رایگان ، همیشه مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

مهمترین آن قفل شدن است: مطمئن شوید داده های شما قابل صادرات هستند . در صورت نیاز به یک سکوی دیگر در جاده ، یک محصول خوب به تنهایی می ایستد و مانعی در مقابل شما قرار نمی دهد.

همچنین شایان ذکر است که بسیاری از سطوح رایگان سیستم های CRM کاربران رایگان را با محدودیت در تعداد سوابق تماس محدود می کند. اگر این نوع ردیف رایگان را انتخاب می کنید ، گزارش ثبت مخاطبین خود را زیر نظر داشته باشید و قبل از آنکه یک محصول اورژانسی باشد ، در مورد محصول برتر تصمیم بگیرید.

برخی از نرم افزارهای CRM با رده های رایگان که باید در نظر گرفته شوند ، Agile CRM ، HubSpot CRM و CRM Zoho.

انتخاب استراتژی و نرم افزار مناسب CRM

در یک محیط تجاری به طور فزاینده رقابتی ، ایجاد و حفظ روابط شخصی داشتن مشتری برای موفقیت ضروری است. نرم افزار CRM می تواند در مرکز اجرای یک شرکت باشد. با این حال ، یک رویکرد استراتژیک برای نحوه ارتباط و اندازه گیری موفقیت بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که تیم شما نرم افزار مناسب را با توجه به اندازه شرکت شما انتخاب کرده است. تیمی مناسب برای مدیریت برنامه خود داشته باشید و در راه حفظ مشتریان و جمع آوری داده ها هستید تا به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک کنید.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *