بیا سایت ایران, مروری بر پایگاه های داده CRM: تعریف، نگهداری و یکپارچه سازی

مروری بر پایگاه های داده CRM: تعریف، نگهداری و یکپارچه سازی

پایگاه داده CRM چیست؟

یک پایگاه داده CRM مکانیزم ذخیره سازی همه داده های مربوط به فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری شما است. صرف نظر از اینکه چه سیستم CRM را انتخاب می‌کنید، همه داده‌هایی که در ارتباط با مشتری شما تولید می‌شوند باید در جایی ثبت شوند.

در حالی که یادداشت‌هایی که در پشت کارت‌های ویزیت نوشته می‌شوند، از نظر تئوری می‌توانند پایگاه داده CRM نامیده شوند، راه‌حل‌های مبتنی بر ابر بسیار ارائه می‌دهند. ویژگی ها و قابلیت های قوی تر از Rolodex فیزیکی (فایل چرخشی از کارت های ویزیت).

چه نوع داده هایی در یک پایگاه داده CRM وجود دارد؟

هر داده مهم مربوط به رابطه شما با مشتری را می توان به راحتی در پایگاه داده CRM ذخیره کرد. این می‌تواند شامل داده‌هایی از طیف گسترده‌ای از فرآیندهای تجاری و منابع داده باشد، از جمله: 

  • اطلاعات تماس با مشتری.
  • سوابق تعامل با فروش یا پشتیبانی.
  • شرکت در کمپین های بازاریابی.

حتی اگر همه این داده ها در سیستم های مختلف در سراسر تجارت زندگی کنند، می توان از استراتژی های مختلف یکپارچه سازی پایگاه داده برای پیوند دادن همه این داده ها به روش های مفید استفاده کرد.

چرا به CRM نیاز دارید پایگاه داده؟

در حالی که ممکن است 1000 دلیل برای پیاده سازی یک پایگاه داده CRM وجود داشته باشد، در اینجا سه ​​دلیل اصلی وجود دارد:

1. ظرفیت ذخیره سازی

با همه انواع داده های ذکر شده در بالا، فکر می کنید چند ارتباط با مشتری را یک انسان می تواند در ذهن خود حفظ کند؟ طبق عدد دانبار، این حد حداکثر حدود 150 است.

یک پایگاه داده CRM می تواند به راحتی میلیون ها رکورد و فراتر از آن را در خود نگه دارد و به راحتی به سوابق دسترسی داشته باشد.

2. ظرفیت مقیاس

بیشتر کسب و کارها فراتر از یک کارمند رشد می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات در سراسر شرکت برای هماهنگی خدمات، فروش و بازاریابی گسترش می یابد. یک پایگاه داده CRM یک راه حل عالی برای ذخیره اطلاعات به روز در یک مکان مرکزی است که همه کارکنان مربوطه می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

3. ظرفیت تحلیلی

جدا از کارایی عملیاتی که از یک پایگاه داده مرکزی به دست می آید، توانایی تجزیه و تحلیل، بخش بندی و درک بهتر مشتریان یک مزیت باورنکردنی است. توانایی مشاهده روندها در نیازهای مشتری، مسیرهایی را برای خدمت رسانی بهتر به آن مشتریان باز می کند. ارائه خدمات بهتر به مشتریان به معنای درآمد و سود بهتر است.

how to maintain a crm database

نحوه نگهداری پایگاه داده CRM

نگهداری انواع مختلف داده ها و سیستم ها در پایگاه داده CRM شما، و همچنین خود سیستم پایگاه داده، بسیار مهم است. نحوه نگهداری پایگاه داده CRM در اینجا آمده است:

داده های CRM پاک شده

اگر داده های موجود در CRM شما کثیف می شود، بسیاری از مزایای آن را می توان از بین برد. نمونه هایی از مشکلات احتمالی داده های کثیف عبارتند از:

  • سوابق تکراری.
  • سوابق ناقص.
  • اطلاعات قدیمی.

ساخت سیستم ها و فرآیندهایی که داده ها را در پایگاه داده CRM نگه می دارند مهم است. پاک از این مشکلات فرآیندهایی مانند نیاز به آدرس های ایمیل منحصر به فرد، ادغام مستقیم با سیستم های خارجی، و آموزش همه کاربران پایگاه داده برای بهبود پاکیزگی داده ها را در نظر بگیرید.

نگهداری پایگاه داده

به‌روزرسانی‌های امنیتی مانند هر فناوری دیگری بسیار مهم هستند. این به ویژه در مورد اطلاعات حساس مشتری مهم است. اخبار مکرری در مورد نقض داده وجود دارد، زیرا هکرها پایگاه داده های CRM را به مقدار زیاد هدف قرار می دهند. از داده هایی که در آنجا ذخیره می شود.

علاوه بر تمیز نگه داشتن داده های خود، مطمئن شوید که پایگاه داده خود را به روز و ایمن نگه دارید یا یک ایمن پیدا کنید. شریک ابری که می تواند به شما در مدیریت این جنبه کمک کند تا بتوانید روی مشتریان خود تمرکز کنید.

استراتژی های یکپارچه سازی پایگاه داده CRM

با انواع مختلف داده‌هایی که می‌توانند به یک مشتری خاص مرتبط شوند، احتمالاً سیستم‌های مختلفی وجود دارد که آن داده‌ها به صورت بومی در آن زندگی می‌کنند. به عنوان مثال، اطلاعات تماس مشتری ممکن است در سیستم صورتحساب وجود داشته باشد در حالی که درخواست خدمات در سیستم فروش بلیط وجود دارد. علاوه بر این، بازاریابی و فروش اغلب مجموعه‌ای از ابزارها مانند پلتفرم‌های تبلیغاتی و تحلیلی، ردیابی کمیسیون و فرصت‌ها، یا سیستم‌های تلفنی را به همراه دارند.

در اینجا دو استراتژی اساسی برای ادغام پایگاه داده CRM در یک شرکت وجود دارد:

یک پایگاه داده برای کنترل همه آنها

این است امکان متمرکز کردن تمام وظایف بالا در یک سیستم واحد که یک پایگاه داده واحد را به اشتراک می گذارد. با تنوع گسترده پلاگین ها در سراسر اکوسیستم وردپرس، دور هم جمع کردن همه ابزارهای مورد نیاز در یک سیستم و پایگاه داده، غیر منطقی نیست.

اگر این استراتژی انتخابی شماست، ممکن است بخواهید برخی از QuickStart که در Nexcess در حال ایجاد هستیم.

ادغام در میان پایگاه های داده

اگر کسب و کار شما برای اجرا به چندین ابزار نیاز دارد، ، باید داده ها را در چندین پایگاه داده یکپارچه و ترکیب کنید. شرط حیاتی برای انجام این کار، شماره یا شناسه مشترک مشتری است.

شناسه مشترک مشتری یک مقدار واحد است که مشتری را بین سیستم های مختلف دنبال می کند. این کلید به شما این امکان را می دهد که داده ها را از سیستم های مختلف پرس و جو کنید و کلیدی برای پیوستن مجموعه های مختلف داده به یکدیگر داشته باشید. این می تواند به سادگی استفاده از آدرس ایمیل مشتری باشد یا با استفاده از یک شناسه منحصر به فرد اختصاص داده شده به هر مشتری، کمی قوی تر شود.

بیایید نمونه ای از نحوه استفاده از این شناسه مشتری برای ادغام پایگاه داده CRM با سایر موارد را مرور کنیم. سیستم ها.

مثال یکپارچه سازی پایگاه داده: مشتری جدید سفارش

مشتری به وب سایت شما می آید و تصمیم می گیرد به عنوان مشتری ثبت نام کند. آنها فرم ثبت نام را تکمیل می کنند، پول خود را پرداخت می کنند و اکنون مشتری رسمی هستند. سیستم تجارت الکترونیک اطلاعات تماس را همراه با داده‌های مربوط به سفارش و پرداخت آنها جمع‌آوری می‌کند و به مشتری یک شناسه منحصربه‌فرد اختصاص می‌دهد.

این اطلاعات تماس مشتری، شناسه منحصر به فرد، و جزئیات مربوط به سفارش آنها می تواند به عنوان یک رکورد جدید در پایگاه داده CRM ایجاد شود. این جزئیات اکنون برای همه تیم‌های مواجهه با مشتری قابل مشاهده است تا یک تجربه مشتری منسجم و استثنایی ایجاد کنند، مهم نیست چه تیمی با مشتری تعامل دارد.

نمونه ادغام پایگاه داده: بلیط مشتری جدید

حالا فرض کنید مشتری با سفارش خود مشکل دارد. مشتری جدید وارد پورتال می شود و یک بلیط برای درخواست کمک ایجاد می کند. آن بلیط در یک سیستم بلیط جداگانه ایجاد می شود، اگرچه با همان شناسه منحصر به فرد ایجاد می شود.

سیستم بلیط اکنون می تواند به پایگاه داده CRM گزارش دهد که یک بلیط باز به آن شناسه مشتری پیوست شده است.

خوشه های سرور یا MySQL پایگاه های داده در وب مایع

در حالی که هر کسب و کاری باید بهترین مسیر خود را برای ایجاد پایگاه داده CRM پیدا کند، Liquid Web ابزارهای مختلفی دارد که می تواند کمک کند. از نصب MySQL روی VPS به یک پایگاه داده مدیریت شده با دسترسی بالا، امروز می توانیم به شما کمک کنیم پایگاه داده CRM خود را بسازید .

Share the Load eBook

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *