بازار یابی, بیا سایت ایران

نحوه ایجاد یک استراتژی سئو برای سال 2021 [شامل قالب]

عنصر

در این کلیشه در میان بازاریابان دیجیتال: با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آن چیزی نیست که قبلا بود.

این یک جمله واقعی است که اغلب آن را نمی شنوید: استراتژی SEO شما برای سال 2021 نباید بر کلمات کلیدی تمرکز کند.

این روزها، اکثر کسب و کارها مفاهیم اولیه سئو و چرایی اهمیت آن را درک می کنند.

با این حال، وقتی نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی سئوی مناسب برای کسب و کار شما می‌رسد، فقط ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، هم دشوار و هم اشتباه است.

>

در این پست، توضیح خواهیم داد که استراتژی سئو چیست و چگونه استراتژی خود را ایجاد می کنید تا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی کمک کند.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

داشتن یک استراتژی سئو مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود بمانید. به جای اینکه فقط آنچه را که فکر می‌کنید مردم به دنبال آن هستند ایجاد کنید، استراتژی شما تضمین می‌کند که محتوایی را ایجاد می‌کنید که افراد در جستجوی آن هستند.

برای بازاریابی محتوا، استراتژی سئو بخش مهمی از پازل است زیرا محتوای شما در وهله اول چگونه دیده می شود، به خصوص در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات‌های موتور جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات و رتبه‌بندی صفحات سایت شما کار سخت‌تری خواهند داشت.

استراتژی سئوی موبایل

سئوی موبایل عامل مهمی است که باید هنگام ایجاد استراتژی کلی خود در نظر داشته باشید. بهینه‌سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه است، بنابراین آنها می‌توانند همان تجربه و ارزشی مشابه مرورگرهای دسکتاپ داشته باشند.

بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا Google انجام می دهد نمایه سازی موبایل اول. این بدان معناست که الگوریتم به جای خزیدن در یک سایت دسکتاپ، از نسخه موبایلی سایت شما استفاده می‌کند که نمایه سازی و رتبه بندی صفحات برای SERP ها. علاوه بر این، 61٪ عبارت‌های جستجوی Google در ایالات متحده در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه موارد، استراتژی سئوی شما بدون اولویت بهینه سازی موبایل بی اثر خواهد بود.

در حالی که این یک فرآیند کاملاً مجزا نیست، ملاحظات متفاوتی برای سئوی موبایل وجود دارد، مانند نظارت بر سرعت صفحه, ، ایجاد SEO و محتوای محلی که بدون توجه به دستگاه با کیفیت بالا است.

SEO چیست؟

بهینه‌سازهای موتورهای جستجو (SEO) افرادی هستند که وب‌سایت‌ها را بهینه می‌کنند تا به آن‌ها در رتبه‌بندی بالاتر در SERP کمک کنند و ترافیک ارگانیک. در اصل، سئو یک استراتژیست محتوای بسیار تخصصی است که به کسب و کار کمک می کند فرصت هایی را برای پاسخ به سؤالات مردم در مورد صنایع مربوطه خود کشف کند.

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند روی آنها تمرکز کند:

1. فهرستی از موضوعات تهیه کنید.

کلمات کلیدی در قلب سئو قرار دارند، اما آنها دیگر اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک نیستند. در عوض، اولین گام این است که فهرستی از موضوعاتی که می‌خواهید محتوایتان به آنها بپردازد تهیه کنید.

برای شروع، فهرستی از حدود 10 کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود را تهیه کنید. از یک ابزار SEO استفاده کنید ( ابزار کلمات کلیدی Google، Ahrefs ، SEMRush یا GrowthBar فقط به نام چند مورد) برای ، این کلمات را شناسایی کنید حجم جستجو، و تغییراتی که برای کسب و کار شما منطقی است را ارائه دهید.

با انجام این کار، شما این موضوعات را با کلمات کلیدی رایج کوتاه مرتبط می‌کنید، اما پست‌های وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی‌دهید. بیایید نمونه ای از این فرآیند را با استفاده از تصویر زیر مرور کنیم.

google adwords keyword tool screenshot resized 600

فرض کنید یک کسب و کار استخر شنا در تلاش است برای “استخرهای فایبر گلاس” رتبه بندی کند که هر ماه 110000 جستجو دریافت می کند. این کلمه کلیدی کوتاه می تواند نشان دهنده موضوع اصلی برای ایجاد محتوای خود باشد، اما کسب و کار همچنین باید یک سری از کلمات کلیدی مرتبط را برای گنجاندن در محتوای خود شناسایی کند. برای مثال، آنها می‌توانند از «قیمت استخرهای فایبر گلاس» یا «هزینه استخر فایبر گلاس» برای دستیابی به رتبه‌بندی بیشتر برای کلمه کلیدی کلی استخرهای فایبرگلاس استفاده کنند.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت به‌عنوان اندازه‌گیری، می‌توانید فهرستی از 10 تا 15 کلیدواژه کوتاه‌مدت که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند و توسط مخاطبان هدف شما جستجو می‌شوند، ایجاد کنید. سپس، این لیست را بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید.

هر یک از کلیدواژه‌هایی که شناسایی کرده‌اید، ستون نامیده می‌شوند و به عنوان پشتیبان اصلی برای خوشه بزرگ‌تری از کلیدواژه‌های طولانی عمل می‌کنند که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

2. فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس این موضوعات تهیه کنید.

در طول این مرحله، بهینه سازی صفحات خود را برای کلمات کلیدی خاص آغاز خواهید کرد. برای هر pillar، استفاده کنید ابزار کلمه کلیدی شما برای شناسایی پنج تا 10 کلمه کلیدی دم بلند که در کلمه کلیدی موضوع اصلی عمیق تر می شوند.

به عنوان مثال، ما مرتباً محتوایی در مورد سئو ایجاد می کنیم، اما به تنهایی با این نام اختصاری رتبه بندی خوب در گوگل برای یک موضوع محبوب دشوار است. ما همچنین خطر رقابت با محتوای خود را با ایجاد صفحات متعددی داریم که همگی دقیقاً یک کلمه کلیدی – و احتمالاً همان SERPها را هدف قرار می دهند. بنابراین، ما همچنین محتوایی را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد یک استراتژی SEO (که اکنون در حال خواندن آن هستید) و سایر موضوعات فرعی در چتر SEO ایجاد می کنیم.

این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا افرادی را جذب کنند که علایق و نگرانی‌های متفاوتی دارند – و در نهایت نقاط ورودی بیشتری را برای افرادی که علاقه‌مند به آنچه شما ارائه می‌دهید ایجاد می‌کند.

از کلمات کلیدی بلند خود برای ایجاد پست‌های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاصی را در ستون‌هایی که انتخاب کرده‌اید توضیح می‌دهند. همه کلمات کلیدی دم بلند شما با هم یک خوشه در اطراف یک موضوع ستون الگوریتم‌های موتور جستجو به روابط بین خوشه‌ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعاتی که به دنبال آن هستند مرتبط کند.

این یک ویدیوی کوتاه در مورد این مفهوم است:

به این فکر کنید: هر چه محتوای شما خاص تر باشد، نیازهای مخاطبان شما خاص تر خواهد بود و احتمال اینکه این ترافیک را به سرنخ تبدیل کنید. اینگونه است که گوگل در وب‌سایت‌هایی که می‌خزد ارزش پیدا می‌کند – صفحاتی که به درون یک موضوع کلی می‌پردازند به عنوان بهترین پاسخ به سؤال یک شخص در نظر گرفته می‌شوند و رتبه بالاتری خواهند داشت.

3. برای هر موضوع صفحات بسازید.

وقتی نوبت به وب‌سایت‌ها و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو می‌رسد، تلاش برای رتبه‌بندی یک صفحه برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی می‌تواند تقریباً غیرممکن باشد. اما، اینجا جایی است که لاستیک با جاده برخورد می کند.

از عناوین ستونی استفاده کنید تا صفحه یا پستی ایجاد کنید که نمای کلی سطح بالایی از موضوع را با استفاده از کلمات کلیدی دم بلندی که برای هر خوشه در مرحله دو ایجاد کردید، ارائه دهد. این صفحات ستون اساساً می‌توانند فهرستی از مطالب باشند، جایی که شما توضیحی از موضوع اصلی می‌دهید و خوانندگان را در مورد موضوعات فرعی که در پست‌های دیگر توضیح می‌دهید، توضیح می‌دهید.

در نهایت، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستونی ایجاد می کنید باید با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، مانند تعداد محصولات و پیشنهاداتی که دارید. این کار باعث می شود مشتریان بالقوه و مشتریان شما بدون توجه به کلمات کلیدی که استفاده می کنند، شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

4. یک وبلاگ راه اندازی کنید.

وبلاگ نویسی می تواند راهی باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب کاربران وب سایت شما باشد. از این گذشته، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و یک فرصت اضافی برای رتبه بندی در SERP است. اگر کسب و کار شما قبلاً وبلاگی ندارد، ایجاد آن را در نظر بگیرید.

هنگامی که هر پست وبلاگ را می نویسید و خوشه های خود را گسترش می دهید، باید سه کار را انجام دهید:

  1. کلمه کلیدی دم بلند خود را بیش از سه یا چهار بار در صفحه وارد نکنید، زیرا Google به همان اندازه که قبلاً تطبیق دقیق کلمات کلیدی را در نظر می‌گرفت، در نظر نمی‌گیرد. در واقع، بسیاری از نمونه‌های کلمه کلیدی شما می‌تواند علامت قرمزی برای موتورهای جستجو باشد که برای به دست آوردن رتبه‌بندی آنها را با کلمات کلیدی پر می‌کنید، و آنها شما را برای این کار جریمه می‌کنند.
  2. دوم، همیشه به صفحه ستونی که برای موضوعات خود ایجاد کرده اید پیوند دهید. می‌توانید این کار را به شکل برچسب‌هایی در سیستم مدیریت محتوا (CMS)، یا به‌عنوان لنگر متن در متن مقاله.
  3. هنگامی که هر پست وبلاگ را منتشر کردید، در صفحه ستون اصلی که از موضوع فرعی پشتیبانی می کند به آن پیوند دهید. با اتصال ستون و خوشه به این روش، به Google می گویید که رابطه ای بین کلمه کلیدی دم بلند و موضوع کلی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید وجود دارد.

5. یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

هر پست وبلاگ یا صفحه وب که ایجاد می‌کنید لزوماً به یک دسته موضوعی تعلق ندارد. همچنین نوشتن در مورد موضوعات مماسی که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند تا با الگوریتم های گوگل اقتدار ایجاد کنند، ارزش دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، حداقل هفته ای یکبار وبلاگ نویسی کنید. به یاد داشته باشید که شما در درجه اول برای مخاطبان خود وبلاگ می نویسید نه موتورهای جستجو، بنابراین بازار هدف خود را مطالعه کنید و در مورد چیزهایی بنویسید که آنها علاقه مند هستند.

ممکن است ایجاد یک استراتژی محتوایی برای ثابت ماندن و تمرکز بر اهدافتان مفید باشد.

6. یک پلن لینک سازی ایجاد کنید.

مدل کلاستر موضوعات راه شما در سئو است، اما تنها راه برای بالا بردن رتبه محتوای وب سایت شما پس از ایجاد آن نیست.

در حالی که پنج مرحله اول ما به سئوی درون صفحه اختصاص داشت، -building هدف اصلی سئوی خارج از صفحه است. لینک سازی فرآیند جذب لینک های ورودی (که بک لینک نیز نامیده می شود) به وب سایت شما از منابع دیگر در اینترنت است. به عنوان یک قاعده کلی، سایت هایی با اعتبار بیشتر که به محتوای شما لینک می دهند تأثیر مهم تری بر رتبه بندی شما دارند.

زمانی را به طوفان فکری برای همه راه‌های مختلف اختصاص دهید . شاید با به اشتراک گذاری پیوندها با مشاغل محلی در ازای پیوند به سایت های خودشان شروع کنید، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای به وبلاگ‌های دیگر مراجعه کنید. به وب سایت خود بازگردید.

7. فایل های رسانه ای را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید.

این یک مرحله کوچک اما مهم در فرآیند سئو، به خصوص برای بهینه سازی موبایل است.

با رشد وبلاگ یا وب سایت شما، بدون شک تصاویر، ویدیوها و رسانه های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از محتوای خود خواهید داشت. این دارایی های بصری به حفظ توجه بازدیدکنندگان شما کمک می کند، اما به راحتی فراموش می کنیم که این فایل ها می توانند بسیار بزرگ باشند. از آنجایی که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است، نظارت بر اندازه فایل های رسانه ای که در سایت خود آپلود می کنید بسیار مهم است.

هرچه اندازه فایل بزرگتر باشد، رندر کردن وب سایت شما برای مرورگر اینترنت دشوارتر است. همچنین بارگیری این تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه سخت تر است، زیرا پهنای باند دستگاه های آنها به طور قابل توجهی کمتر است. بنابراین، هرچه اندازه فایل کوچکتر باشد، وب سایت شما سریعتر بارگذاری می شود. اما، چگونه می توان تصاویر را فشرده کرد و همچنان کیفیت را حفظ کرد؟

استفاده از ابزار فشرده‌سازی برای کاهش اندازه فایل قبل از آپلود تصاویر، ویدیوها و گیف‌ها ارزش آن را دارد. سایت‌هایی مانند TinyPNG تصاویر را به صورت انبوه فشرده می‌کنند، در حالی که Google Squoosh می تواند فایل های تصویر را به اندازه های میکروسکوپی کوچک کند. با این حال، شما انتخاب می کنید که رسانه خود را فشرده کنید، نگه داشتن فایل ها در محدوده کیلوبایت (KB) یک قانون کلی خوب است.

8. از اخبار و بهترین شیوه های سئو به روز باشید.

درست مانند بازاریابی، چشم انداز موتورهای جستجو همیشه در حال تحول است. ماندن در صدر روندهای فعلی و بهترین شیوه ها یک استراتژی مهم است و چندین منبع آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. در اینجا چند منبع برای بررسی وجود دارد:

9. موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

سئو می‌تواند زمان و تلاش زیادی را صرف کند، و به همین دلیل، می‌خواهید بدانید که آیا استراتژی شما کار می‌کند یا خیر. مهم است که معیارهای خود را برای درک موفقیت فرآیند کلی خود و شناسایی زمینه های ممکن برای بهبود ردیابی کنید.

می‌توانید ترافیک ارگانیک را با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب دلخواه خود نظارت کنید یا داشبورد خود را با استفاده از اکسل یا Google . همچنین، ردیابی صفحات نمایه شده، به شما کمک می کند تا RP شما را به عنوان ROI بشناسد. همچنین زمینه های فرصت را شناسایی کنید.

فرایند SEO

هنگامی که استراتژی سئوی خود را ایجاد کردید، باید فرآیندی را نیز برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و هدف جستجوی تکاملی ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

1. محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه کنید.

برای ادامه رتبه‌بندی در SERP، هر ماه زمانی را به به‌روزرسانی پست‌های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید و به‌روز اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از این زمان برای افزودن بهترین روش‌های SEO که در ابتدا به آن توجه نشده‌اند، مانند متن جایگزین تصویر از دست رفته استفاده کنید.

2. مراقب تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.

بعد از چند ماه، نحوه رتبه‌بندی پست‌های وبلاگ و کلمات کلیدی آنها را پیگیری کنید. این می تواند به شما کمک کند عنوان های فرعی را تنظیم کنید و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی استفاده کنید که ممکن است مخاطب شما به آن علاقه مند باشد.

3. ارزش ویرایشی بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.

گاهی اوقات، متوجه می شوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این سناریو، شما باید فراتر از میانگین به‌روزرسانی تاریخی سئو بروید و آن را به‌روزرسانی کامل کنید. می‌توانید این کار را با به‌روزرسانی اطلاعات و آمار قدیمی، ترکیب بخش‌های جدید برای عمق بیشتر، و افزودن نقل‌قول‌ها یا داده‌های اصلی برای ارائه ترافیک ارجاع بیشتر به پست انجام دهید.

4. یک برنامه محتوای ماهانه ایجاد کنید.

برای همگام شدن با استراتژی سئوی خود، ایجاد و اصلاح برنامه محتوای ماهانه می تواند مفید باشد. می‌توانید آن را در یک صفحه‌گسترده قرار دهید، و تیم‌های شما می‌توانند بر این اساس ردیابی کنند. لیست زیر نمونه ای از برنامه محتوای ماهانه محتوایی است که مراحل فوق را در نظر می گیرد.

با یک برنامه ماهانه SEO مانند مورد بالا، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش بینش جستجو، می توانید یک استراتژی سئو کارآمد را ایجاد و اجرا کنید. همچنین می‌توانید موضوعات کم‌میزان میوه را برای بحث در مورد صنعت خود شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.

یک استراتژی ایجاد کنید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند

رتبه‌بندی در صفحات جستجو می‌تواند دشوار باشد. اگرچه ممکن است ایجاد محتوایی که حول کلمات کلیدی پربازدید متمرکز شده باشد، فریبنده به نظر برسد، این استراتژی ممکن است به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمکی نکند.

به‌جای آن، یک استراتژی SEO ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند تا نیازهای کسب‌وکار فردی خود را برطرف کنید، مانند افزایش جذب مشتری، برای موفقیت بیشتر در بازاریابی. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO، راهنمای نهایی سئو ما را بررسی کنید.

توجه ویرایشگر: این پست وبلاگ در ابتدا در آوریل 2019 منتشر شد، اما برای ثبات و تازگی در فوریه 2020 به روز شد.

marketing