امنیت, بیا سایت ایران

نوجوانان صاحب فن و فناوری با نرخ هشدار دهنده به سراغ کلاهبرداری های آنلاین می روند

بر اساس جدید مطالعه از گربه ماهی اجتماعی.

در حقیقت ، تعداد افراد زیر 20 سال قربانی این کلاهبرداری ها بین سالهای 2017 تا 2020 156 درصد افزایش یافته است ، که بیشترین درصد رشد است در بین شش گروه سنی که این گزارش مورد بررسی قرار گرفت.

Social Catfish گفت که گزارش وضعیت کلاهبرداری های اینترنتی 2021 توسط یافته های قبلی منتشر شده توسط FBI ، مرکز شکایت از جرایم اینترنتی (IC3) و FTC نیز گزارش شده است. به عنوان نتایج نظرسنجی خود از 722 عضو گروه جستجوی گربه ماهی اجتماعی در فیس بوک. این شرکت همچنین گفت که “برای مصاحبه با متخصصان امنیت سایبری و یک کارآگاه” این گزارش را تهیه کرده است.

مشخص شد که تعداد قربانیان کلاهبرداری های اینترنتی زیر 20 سال از 9،053 نفر در سال 2017 به 23،186 نفر در سال 2020 رسیده است. مقدار پول از دست رفته توسط این قربانیان نیز از حدود 8.3 میلیون دلار به تقریبا 71 میلیون دلار در همان بازه زمانی افزایش یافته است ، اگرچه Social Catfish می گوید این ارقام می تواند محافظه کارانه باشد زیرا قربانیان اغلب زیان های خود را کمتر گزارش می کنند.

در دوران نوجوانی قربانیان کلاهبرداری بیشترین جهش را تجربه کردند ، افراد بالای 60 سال هنوز بالاترین درصد کل قربانیان را تشکیل می دهند و بیشترین پول را از دست می دهند ، به طوری که تعداد قربانیان و میزان پول از دست رفته در سال 2020 به ترتیب به 105،301 و 966 میلیون دلار رسیده است.

توصیه شده توسط ویراستاران ما

دلایل تمایل افراد برای کلاهبرداری آنلاین متفاوت است. به نظر می رسد که نوجوانان به احتمال زیاد اطلاعات شخصی خود را که بعداً علیه آنها مورد استفاده قرار می گیرد به اشتراک بگذارند ، در حالی که سوء استفاده از افراد بالای 60 سال آسان تر است “زیرا آنها افراد بسیار قابل اعتماد و مودبی هستند”. نسل قدیمی نیز به احتمال زیاد پول بیشتری برای کلاهبرداران احتمالی خواهند داشت.

یافته های Social Catfish تفاوت بین استفاده بیشتر از فناوری – Statista پیدا شد که COVID-19 باعث افزایش تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان شده است مدت زمان استفاده از صفحه نمایش بیش از چهار ساعت – و درک خطرات ناشی از تهدیدات دیجیتالی. (یا سواد دیجیتال نوشته شده است.) نحوه استفاده از آخرین فناوری روز کافی نیست ؛ همچنین مهم است که نحوه استفاده ایمن از آن را بدانید.

این خبرنامه ممکن است حاوی تبلیغات ، معاملات یا پیوندهای وابسته باشد. اشتراک در خبرنامه نشان دهنده رضایت شما از شرایط استفاده و خط مشی رازداری . هر زمان که بخواهید می توانید خبرنامه را لغو کنید.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *