بازار یابی, بیا سایت ایران

پرایمر سریع در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP)

به عبارت ساده‌تر، SERP (که مخفف صفحه نتایج موتورهای جستجو است) شامل دو نوع محتوا است: نتایج ارگانیک و نتایج پولی.

در تلاشی برای آسان‌تر و مستقیم‌تر کردن تجربه جستجوی کاربر، Google ویژگی‌های SERP را ایجاد کرد، محتوای درون صفحه‌ای که به کاربران بدون نیاز به کلیک کردن روی یک نتیجه ارگانیک به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد. اگرچه ویژگی‌های SERP روی صفحه برای کاربر بهینه هستند، اما می‌توانند توجه بازاریابان را در نتایج جستجوی ارگانیک سخت‌تر کنند، حتی زمانی که آنها در رتبه #1 هستند. 02f9-40f3-a4e7-18488a8d79ba”>Access Now: 21 SEO Myths to Leave Behind in 2021

موتورهای جستجو امروز هوشمندتر از همیشه هستند. چند سال پیش، جستجو برای «پیتزا» به ترکیبی قابل پیش‌بینی از وب‌سایت‌های رستوران، فهرست راهنماها، سایت‌های بررسی مانند YELP و پست‌های وبلاگ درباره مکان‌های برتر پیتزا در بوستون منجر می‌شد.

امروز، این چیزی است که با جستجوی “پیتزا” به دست می آورید:

pizzasearch

همانطور که می‌بینید، SERP ابتدا یک آگهی، یک نقشه با رستوران‌های پیتزای اطراف، و یک کارت از ویکی‌پدیا که حاوی اطلاعات تغذیه‌ای پیتزا است را نمایش می‌دهد. این محتوا همگی بالاتر و برجسته‌تر از نتایج ارگانیک در صفحه ظاهر می‌شود، بنابراین حتی Pizza Hut که به صورت ارگانیک در رتبه اول قرار دارد، زیر ویژگی‌های SERP پنهان می‌شود.

به‌عنوان یک بازاریاب، به‌روز ماندن با ویژگی‌های جدید SERP ضروری است. رتبه 1 به صورت ارگانیک به اندازه گذشته دیده نمی شود، بنابراین برای بازاریابان ضروری است که از ابزارهای Google SERP نهایت استفاده را ببرند تا یاد بگیرند که چگونه می توانند رتبه بالاتری داشته باشند.

یک جوک بازاریابی وجود دارد که چیزی شبیه به این است: “بهترین مکان برای پنهان کردن جسد مرده کجاست؟ صفحه دو گوگل.” امروزه، یک مکان خوب برای پنهان کردن جسد مرده در واقع هر جایی زیر این ویژگی های SERP است. در اینجا نحوه پیگیری شما آمده است.

Rich Snippets:

rich

یک قطعه غنی حاوی اطلاعات بیشتری نسبت به یک قطعه معمولی است، از جمله تصاویر، نظرات، یا رتبه‌بندی مشتریان. شما می توانید یک قطعه غنی را به عنوان هر نتیجه جستجوی ارگانیکی که اطلاعات بیشتری نسبت به عنوان صفحه، URL و توضیحات فراتر ارائه می دهد، تشخیص دهید. اپراتورهای سایت می توانند نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به HTML خود اضافه کنند تا به موتورهای جستجو کمک کند تا وب سایت خود را درک کنند و برای یک قطعه غنی بهینه سازی کنند. برای مثال، برنامه Starbucks، رتبه‌بندی مشتریان و قیمت‌گذاری را در توضیحات جستجو درج می‌کند.

نتایج پرداخت شده:

paid

نتایج پولی تبلیغات و پست‌های حمایت‌شده هستند که در بالای SERP ظاهر می‌شوند. Google با ارائه یک برچسب حمایت‌شده یا تبلیغاتی، همانطور که در زیر می‌بینید، یا با قرار دادن آن در قسمت جداگانه‌ای از صفحه یا با استفاده از یک نشانه بصری دیگر، پرداخت را از ارگانیک متمایز می‌کند.

نتایج جهانی:universal

نتایج جهانی روش ترکیب نتایج Google از سایر ستون‌های عمودی آن، مانند Google Images هستند. و Google News را در نتایج جستجو قرار دهید. یک مثال رایج از نتایج جهانی، قطعه‌های برجسته Google هستند که پاسخ را در کادری در بالای صفحه ارائه می‌دهند، بنابراین کاربران در حالت ایده‌آل مجبور نیستند روی هیچ نتیجه ارگانیک کلیک کنند. نتایج تصویر و نتایج اخبار نمونه های دیگری هستند.

SERP محلی:

location-2

SERPهای محلی هر زمان که هدف جستجوی شما به طور ضمنی به مکان مربوط می شود ظاهر می شوند. برای مثال، اگر «رستوران‌ها»، «پمپ بنزین» یا نام محصول خاصی را که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تایپ کنید، Google مکان‌های نزدیک شما را که مطابق با درخواست شما هستند را نشان می‌دهد و دقیقاً به شما نشان می‌دهد که کجا می‌توانید آنها را روی نقشه پیدا کنید. .

جستجوی عمودی:vertical

جستجوی عمودی کادری است که در بالای صفحه ظاهر می‌شود، زمانی که جستجوی شما از Google می‌خواهد از دسته‌های دیگر مانند تصاویر، اخبار یا ویدیوها خارج شود. معمولاً، جستجوی عمودی به جستجوهای موضوعی مانند مناطق جغرافیایی مربوط می‌شود — برای مثال، وقتی «کلمبیا، کارولینای جنوبی» را جستجو می‌کنید، Google کادر «کارهایی که باید در کلمبیا انجام شود» را همراه با کادر «کلمبیا در اخبار» ارائه می‌دهد.

داده های نمودار دانش:

knowledge

وقتی جستجوی شما احتمالاً فقط یک پاسخ دارد – برای مثال “آب و هوا چگونه است” یا “چه کسی با چانینگ تاتوم ازدواج کرده است” – Google یک نمودار دانش را نشان می دهد: کادری که مستقیماً پاسخ درخواست شما را می گیرد. از یک نتیجه ارگانیک و در کادری در بالای صفحه.

ابزارهای SERP Google

اکنون که ویژگی‌های مختلف SERP را درک کرده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید در SERP رتبه بالاتری کسب کنید … و در حالت ایده‌آل، چگونه می‌توانید ویژگی‌هایی مانند SERP محلی یا نتایج جهانی را دریافت کنید. در اینجا برخی از ابزارهای مورد علاقه ما وجود دارد که به شما کمک می کند وضعیت فعلی خود را در SERP ارزیابی کنید، رتبه بندی کلمات کلیدی را با رقبا مقایسه کنید، و در نهایت نحوه رتبه بندی بالاتر را بیابید:

1. WhatsMySerp

WhatsMySerp ابزارهای پیشرفته SEO را برای اسکن و تجزیه و تحلیل رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی مختلف و همچنین رتبه بندی کلی وب سایت شما در SERP ارائه می دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد حداکثر ۲۵ کلمه کلیدی را در یک زمان جستجو کنید، که آن را برای یک مرور کلی سریع و کثیف از نحوه رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو ایده‌آل می‌کند.

قیمت: رایگان

2. RankWatch

RankWatch تجزیه و تحلیل عمیقی از URL ها، بک لینک ها، کلمات کلیدی و سایر عناصر SEO شما ارائه می دهد. این ابزار همچنین تجزیه و تحلیل مقایسه ای را بر روی وب سایت های رقبای شما و تعداد کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند انجام می دهد، بنابراین می توانید استراتژی کنید که چگونه از سایر مشاغل در نتایج جستجو رتبه بندی کنید.

قیمت: 29 دلار در ماه

3. MozPro

خوب است که بدانید چه رتبه‌بندی ملی و محلی برای کلمات کلیدی می‌گیرید، اما بدون شک دریافت داده‌های عملی و بینش در مورد چگونگی بهبود مفیدتر است. Moz Pro توصیه های استراتژیک در مورد رتبه بندی بالاتر ارائه می دهد که یک مزیت بزرگ برای ابزار است. همچنین کد سایت شما را برای یافتن مشکلات فنی می‌خزد، که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را درک کنند و به شما در رتبه‌بندی بالاتر کمک می‌کند.

قیمت: 99 دلار در ماه

4. SerpBook

اگر شما یک متخصص سئو هستید و مسئول مدیریت رتبه‌بندی مشتریان هستید، SerpBook یک ابزار سازمانی مفید برای اختصاص گروه‌هایی از کلمات کلیدی به مشتریان فردی، برنامه‌ریزی گزارش‌هایی که می‌خواهید برای کدام مشتری ارسال شود، و به مشتریان امکان می‌دهد تا به سیستم شما وارد شوند. حساب کنید و رتبه بندی آنها را بررسی کنید.

قیمت: 30 دلار در ماه

5. موز محلی

با 61٪ از جستجوهای محلی که منجر به خرید می شود، مهم است که مطمئن شوید کسب و کار شما بهینه سازی شده برای سئوی محلی Moz Local 15 منبع از جمله گوگل و فیس بوک را بررسی می کند تا رتبه کسب و کار شما را در سطح محلی بررسی کند. مشابه Moz Pro، Moz Local توصیه های عملی را برای رفع لیست های ناقص یا متناقض ارائه می دهد.

قیمت: رایگان

6. SemRush

SemRush به شما کمک می‌کند تا برای ویژگی‌های SERP از جمله قطعه‌های برجسته، سئوی محلی، داده‌های نمودار دانش، و Google News با تشخیص اینکه رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی در این ویژگی‌های SERP رتبه‌بندی می‌کنند، رقابت کنید.

قیمت: 99.95 دلار در ماه

7. SerpWatcher

SerpWatcher یک داشبورد همه کاره آسان است که یک نمای کلی از عملکرد SERP شما ارائه می دهد. حتی بهتر از آن، می‌توانید فهرستی از کلیدواژه‌های سفارشی ایجاد کنید و داده‌ها را تنها بر روی آن‌ها ردیابی کنید، بنابراین با داده‌هایی که به آن‌ها علاقه ندارید غرق نشوید. SerpWatcher هر زمان که کلمات کلیدی شما وارد صفحه یکی از موتورهای جستجو می‌شوند یا از آن خارج می‌شوند، به راحتی برای شما ایمیل ارسال می‌کند.

قیمت: 29.90 دلار در ماه

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *