بازار یابی, بیا سایت ایران

15 مورد از بهترین ابزارهای سئو برای حسابرسی و نظارت بر وب سایت شما در سال 2021

به‌روزرسانی الگوریتم Google ناگهانی نیست که بازاریابان را دچار سردرگمی و نگرانی کند. به نظر می رسد که موتورهای جستجو مانند Google منتظر هستند تا شما همه اردک های خود را پشت سر هم جمع کنید و سپس به روز رسانی را منتشر کنید که تلاش های شما را فوراً منسوخ می کند.

به‌علاوه، هنوز مقداری محرمانه در پشت چگونه Google وب‌سایت‌ها را ارزیابی می‌کند و تعیین می‌کند که کدام سایت‌ها – و چگونه ظاهر می‌شوند – در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای جستارهای مختلف.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

خبر خوب این است که تعدادی ابزار بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) وجود دارد. – برخی رایگان، برخی پولی – که می توانند به شما کمک کنند تا وب سایت خود را همانطور که موتورهای جستجو مانند Google می بینند مشاهده کنید – به این ترتیب، می توانید رتبه بندی و ارتباط خود را با کلمات کلیدی هدف خود بهبود بخشید.

در این مقاله وبلاگ، ۱۱ ابزار SEO رایگان و ۱۴ ابزار سئوی پولی را بررسی خواهیم کرد.

(توجه: برخی از ابزارهای رایگان زیر طرح‌های پولی را نیز ارائه می‌دهند، در حالی که برخی از ابزارهای پولی نیز طرح‌های رایگان ارائه می‌دهند — بنابراین، توصیه می‌کنیم صفحات قیمت‌گذاری ابزارها را بررسی کنید. شما بیشتر علاقه مند هستید که تعیین کنید کدام برنامه برای نیازها و اهداف شما ایده آل است.)

برای نکات جهانی SEO که می توانید امروز برای رشد کسب و کار خود از آنها استفاده کنید، ویدیوی ما را بررسی کنید. راهنمای زیر.

11 ابزار SEO رایگان

1. گریدر وب سایت HubSpot

free seo tool hubspot website grader>

منبع

بازاریابان برای ایجاد ترافیک و سرنخ های واجد شرایط از طریق وب سایت شرکت خود کار می کنند. به همین دلیل برای بازاریابان مهم است که بدانند دقیقاً چه کاری می توانند برای بهبود تأثیر و سئو آن وب سایت انجام دهند.

با Grader وب سایت HubSpot، به سادگی URL وب سایت خود را وارد کنید و به طور خودکار یک گزارش کارت با بینش عملی در مورد تلاش های SEO خود دریافت خواهید کرد. از آنجا، می‌توانید برای دوره بهینه سازی وب سایت آکادمی HubSpot که به شما می آموزد چگونه سئو وب سایت خود را بهبود بخشید، کاربر تجربه (UX)، و بیشتر بر اساس نوع بازخوردی که در گزارش کارت خود دریافت کردید.

با Grader وب سایت HubSpot، می توانید:

  • در چند ثانیه عملکرد وب سایت خود را بیاموزید.
  • مشکلات عملکردی خاص را شناسایی کنید و بازخورد واضح و عملی در مورد نحوه رفع آنها دریافت کنید.
  • در مورد نحوه بهبود وب سایت خود، آموزش و پشتیبانی درخواستی دریافت کنید.
  • دسترسی به دوره آموزشی پنج درس آکادمی HubSpot درباره بهینه سازی وب سایت تا بتوانید نحوه بهبود بخش های مشکل خاص وب سایت خود را درک کنید.
  • با نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای موبایل آشنا شوید.
  • با نحوه اجرای بهترین شیوه های امنیت وب سایت آشنا شوید.
  • UX وب سایت خود را شخصی کنید تا تجربه ای لذت بخش برای کاربران ایجاد کنید.

2. مرکز جستجوی Google: کنسول جستجوی Google

Google Search Central: Google Search Console free seo tools

منبع

Google Search Central (که قبلاً به عنوان Google Webmasters شناخته می شد) دارای تعدادی ابزار است که به شما کمک می کند تا در SERP ها برای عبارات و عبارات جستجویی که مخاطبان هدف شما به دنبال آنها هستند ظاهر شوید.

اگر یک فرد تجاری یا بازاریاب هستید، Search Central شما را راهنمایی می‌کند تا از کنسول جستجوی Google برای کمک به SEO و تجزیه و تحلیل وب‌سایت خود استفاده کنید. کنسول جستجوی Google وب سایت شما را مانیتور، اشکال زدایی و بهینه سازی می کند — و نیازی به دانش کدنویسی نیست.

در اینجا چند نمونه از عناصر وب سایت آورده شده است که کنسول جستجوی Google در مورد آنها به شما آموزش می دهد و به شما در بهینه سازی کمک می کند.

  • کلمات کلیدی که در حال حاضر در وب سایت شما رتبه بندی می شوند.
  • هر گونه خطای خزیدن که در وب سایت شما وجود دارد.
  • موبایل بودن وب سایت شما.
  • تعداد صفحات وب شما که در فهرست Google هستند (اگر در فهرست Google نیستند، می‌توانید از ابزار بازرسی URL برای ارسال صفحه برای نمایه سازی).
  • معیارهای مرتبط با وب‌سایت که برای شما مهم‌تر است، از جمله کلیک‌ها، نمایش‌ها، میانگین نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط.

3. Google Analytics

google analytics free seo tools

منبع

اگرچه Google Analytics یک نسخه پولی دارد، نسخه رایگان محصول می‌تواند به شما در مدیریت سئوی وب‌سایتتان کمک کند — این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که Google Analytics را با Google Search Console. با انجام این کار، تمام داده‌های سئوی وب‌سایت شما در مرکز قرار می‌گیرند و جمع‌آوری می‌شوند، و می‌توانید از پرس‌وجوها برای شناسایی زمینه‌های بهبود با کلمات کلیدی و عباراتی استفاده کنید که می‌خواهید وب‌سایت و صفحات وب شما برای آنها رتبه‌بندی شوند.

روش های دیگری که می توانید از نسخه رایگان Google Analytics برای درک و بهبود SEO خود استفاده کنید عبارتند از:

  • حذف ترافیک هرزنامه — یا ترافیک ارجاع خود را فیلتر کنید — برای خلاص شدن از شر ترافیکی که پتانسیل خراب کردن گزارش های سئو را دارد، مانند ارجاع دهنده های جعلی (که ترافیک جعلی را به ارمغان می آورد. وب سایت شما).
  • مقایسه ترافیک وب سایت ارگانیک در مقابل غیرارگانیک.
  • تشخیص دهید که کدام یک از صفحات وب شما بیشترین ترافیک را دریافت می کند تا بتوانید درک کنید که برای بهبود سئو در آن صفحات چه کاری می توانید انجام دهید.
  • استفاده از گزارش‌های محتوای سایت برای تعیین معیارهای تعامل در هر صفحه وب، تعامل برای دایرکتوری‌ها و صفحات در وب‌سایت شما، معیارهای خروج از صفحه، و همچنین کسب، رفتار، و تبدیل صفحات فرود.
  • ویژگی تبدیل‌های کمکی گزارش چند کانالی برای تشخیص اینکه کدام یک از کانال‌های شما – که به عنوان منابع ترافیک شما تعریف می‌شوند، مانند جستجوی پولی و ارگانیک یا سایت‌های ارجاعی – بیشترین فروش یا فروش را داشته‌اند. تبدیل، و ارزش آن فروش و تبدیل برای کسب و کار شما.

4. کارت گزارش سئوی رایگان UpCity

UpCity's Free SEO Report Card free seo tools

منبع

کارت گزارش رایگان SEO توسط UpCity به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید چگونه در مقابل رقبا قرار می‌گیرد.

در ازای کمی از اطلاعات تماس شما، SEO Report Card گزارشی را ارائه می دهد که موارد زیر را پوشش می دهد:

  • تحلیل رتبه: تصویری از رتبه بندی وب سایت شما در گوگل، یاهو و بینگ. رتبه بندی شما بر اساس کلمات کلیدی اصلی شما است.
  • لینک سازی: حساب دقیق تعداد وب سایت هایی که به سایت شما پیوند می دهند.
  • تجزیه و تحلیل در سایت: نگاهی به میزان موفقیت شما در گنجاندن کلمه کلیدی اصلی خود در سراسر سایت.
  • دسترسی به وب‌سایت: اطلاعاتی درباره زمان بارگذاری و دسترسی سایت شما.
  • معیارهای اعتماد: نمای کلی از سطح اعتماد یا اعتبار سایت شما.
  • نمایه سازی فعلی: نشان دهنده تعداد صفحات سایت شما ایندکس شده است.

5. نینجاهای بازاریابی اینترنتی

Internet Marketing Ninjas free seo tools

منبع

Internet Marketing Ninjas یک شرکت متمرکز بر SEO با ابزارهای رایگان متنوعی است که می توانید از آنها برای مقایسه وب سایت خود با رقبا، بهینه سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص، تولید متا تگ ها و افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود استفاده کنید. .

در اینجا چند نمونه از ابزارهای سئوی رایگان بازاریابی اینترنتی نینجا وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • لینک ها و تغییر مسیرهای شکسته را شناسایی کنید و از ویژگی خزیدن سایت برای ایجاد نقشه سایت XML از وب سایت خود استفاده کنید.
  • تصاویر (به علاوه متن جایگزین و اندازه نمایش آنها) و همه پیوندهای صفحه خود (خارجی، داخلی و غیره) را در صفحات وب خود مشاهده کنید تا ببینید چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی خراب است. یا نیاز به به روز رسانی دارد.
  • از ابزار بهینه سازی درون صفحه برای ارزیابی محتوای صفحه وب، اطلاعات متا و پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.
  • مقایسه جانبی سئوی صفحات وب خود را در مقابل صفحات وب رقبا دریافت کنید.
  • زمان بارگذاری صفحه و مدت زمانی که طول می کشد تا هر جزء از یک صفحه وب به طور کامل نمایش داده شود را تجزیه و تحلیل کنید.

6. وب‌مستر بینگ

Bing Webmaster free seo tools

منبع

Microsoft Bing Webmaster به شما امکان می دهد به تعدادی از ابزارها دسترسی داشته باشید که بینشی در مورد وب سایت شما ارائه می دهند مانند ابزارهای گزارش دهی، تشخیصی و SEO. ابزارهای SEO که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید این قدرت را دارند که به شما کمک کنند تا وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، بک لینک، و کلمات کلیدی را بررسی کنید تا مطمئن شوید سایت شما برای جستجوی ارگانیک به خوبی بهینه شده است.

در اینجا برخی از کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانید با ابزارهای SEO Bing Webmaster انجام دهید:

  • در مورد نمایه بک لینک خود بیاموزید تا صفحات ارجاع دهنده، دامنه ها و پیوندهای لنگر را درک کنید.
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا مشخص کنید مخاطبان شما چه کلمات کلیدی و عباراتی را جستجو می کنند و همچنین حجم جستجوی آن کلمات و عبارات کلیدی.
  • از ویژگی اسکن سایت برای خزیدن وب سایت خود و شناسایی خطاهای فنی سئو استفاده کنید.
  • گزارش‌های SEO را دریافت کنید که به شما در مورد خطاهای موجود در وب‌سایت و صفحات سایت شما می‌گوید.

7. Seolyzer

seolyzer free seo tools

منبع

Seolyzer یک ابزار رایگان خزیدن، تجزیه و تحلیل گزارش و سئو سایت است که به شما کمک می کند تعیین کنید که موتورهای جستجو مانند Google چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند. Seolyzer اطلاعاتی را که ربات‌های خزنده در فایل‌های گزارش سرور شما باقی می‌گذارند در حین مرور سایت شما برای شناسایی و ایجاد KPIهای SEO شما به دست می‌آورد. این ابزار همچنین کدهای خطا، تغییر مسیرها و سرعت و عملکرد صفحه را شناسایی می کند.

علاوه بر این، Seolyzer می تواند به شما کمک کند:

  • مشکلات سئوی وب‌سایت خود مانند زمان پاسخگویی ضعیف، پیام‌های خطا، و حجم خزیدن را به‌سرعت شناسایی کرده و به طور مستمر بر آن نظارت کنید تا بتوانید قبل از آسیب جدی آنها را حل کنید.

  • KPIهای منحصر به فرد خود را با Seolyzer مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید، مانند عملکرد صفحه، حجم خزیدن، کدهای وضعیت HTTP، صفحات فعال و جدید، و پاسخگویی دسکتاپ در مقابل تلفن همراه.

  • صفحات وب خود را بخش بندی کنید تا مشخص کنید صفحاتی که بیشترین خزیدن شما را دارند کدامند.

  • صفحات وب خود را که Google آنها را مهم‌ترین آنها می‌داند، با آنهایی که به نظر شما مهم‌ترین هستند (مثلاً صفحات متمرکز بر درآمد) مقایسه کنید.

  • تأثیر تلاش‌های سئوی خود را بر اساس صفحه به صفحه یا بر اساس دسته‌بندی صفحه اندازه‌گیری کنید.

8. SEOquake

seoquake free seo tools

منبع

SEOquake یک برنامه افزودنی Google Chrome است که به طور خودکار پارامترهای SEO صفحه وب را به سرعت و رایگان بررسی می کند. این شامل ممیزی های سئوی درون صفحه، بررسی لینک داخلی و خارجی، مقایسه URL و دامنه در زمان واقعی، و صادرات فایل داده است.

موارد دیگری که می توانید از SEOquake برای آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • توضیح مفصلی از نحوه عملکرد همه پیوندهای خود – از جمله URL ها، متن لنگر، و سایر انواع پیوندها – با ابزارهای ویژگی Link Examiner دریافت کنید.
  • گزارش‌های SEOquake را که دریافت می‌کنید تنظیم کنید تا فقط پارامترها و معیارهایی را که برایتان مهم هستند نمایش دهند.
  • دامنه ها یا URL های مختلف را برای پارامترهای SEO که برای شما مهم هستند مقایسه کنید.
  • سئوی وب سایت خود را بررسی کنید تا هرگونه مشکل مرتبط با سئو را که توسط موتورهای جستجو قابل یافتن است شناسایی کنید.
  • نتایج تجزیه و تحلیل SEO خود را به یک گزارش قابل تنظیم و اشتراک گذاری صادر کنید.

9. قابلیت حرکت

seoability free seo tools

منبع

Seoability یک ابزار بررسی SEO رایگان است. با استفاده از آن، می توانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعمل های سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل می شود و نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد.

علاوه بر ممیزی دقیق SEO از وب سایت خود، به 1000 ممیزی صفحه فرعی، گزارش ایمیل و هشدارها، و نظارت بر کلمات کلیدی دسترسی خواهید داشت.

در اینجا چند مزیت دیگر استفاده از Seoability آورده شده است:

  • خطاهای فنی و سایر مشکلات سئوی درون صفحه را پیدا کنید تا بتوانید به سرعت آنها را حل کنید.
  • امتیاز SEO را برای عوامل مختلف وب سایت از جمله متا اطلاعات، کیفیت صفحه، ساختار پیوند و موارد دیگر دریافت کنید.
  • مسائل خاص SEO را در مورد اطلاعات متا خود مانند عناوین/توضیحات متا، متا تگ‌ها و نام‌های دامنه یا آدرس‌های اینترنتی نامعتبر یا نادرست بدانید.
  • مناطق برای بهبود سرعت و کیفیت صفحه خود را شناسایی کنید (مرتبط با متن، محتوای تکراری، طراحی واکنشگرا، و ویژگی های جایگزین برای محتوا).
  • دریابید که چگونه صفحه و ساختار پیوند شما را می توان با دریافت داده های مربوط به هدرها، پیوندهای داخلی، متن لنگر نادرست و تعداد پیوندها بهبود بخشید.
  • خطاهای خاص سرور مربوط به هرگونه تغییر مسیر، هدر HTTP یا هدف CSS و Javascript.

10. پیوندهای من را بررسی کنید

check my links free seo tools

Source

Check My Links is a Google Chrome extension that you can use to ensure your links on both internal or external web pages work. For instance, if you were to search a term on Wikipedia, Check My Links would be able to tell you how many links that Wikipedia page has in total and how many of those links are broken.

This is helpful because you can make corrections to broken links immediately (or hopefully, before a page goes live). Check My Links is ideal for developers, content editors, and web designers according to its creators.

Here are some more examples of what Check My Links can do:

  • Check each link on your web pages and identify all invalid and broken links.
  • Auto-highlight the good links in green and the broken links in red.
  • Copy all of your bad links to your clipboard in one click.

11. BROWSEO

browseo free seo tool

Source

BROWSEO is an SEO browser that allows you to review your webpage in a stripped-down format so you can analyze it’s UX and content as well as gain insight into its SEO. Once you input the URL, the output will hone in on your HTML so you’re able to understand the page’s structure, optimized search terms, and other SEO-related factors.

Examples of what you can do with BROWSEO are: 

  • Get the number of words on the page.
  • Discover your server response code.
  • Determine the number of internal and external links on your page.
  • Identify the headers on your web page.
  • Get all of your meta information (e.g. title tag, meta description).

14 SEO Tools

Next, let’s look at some paid SEO tools. (Note that some of these tools have free trial periods. Some also offer entirely free plans but with restrictions in terms of flexibility and customization.)

1. Ahrefs

ahrefs seo tool

Source

Price: Seven-day trial for $7, $99/ mo for Lite, $179/ mo for Standard, $399/ mo for Advanced, $999/ mo for Agency

Ahrefs is an advanced SEO resource that examines your website property and produces keyword, link, and ranking profiles to help you make better decisions on your content.

Some of its main features are:

  • Site Explorer, which shows you the performance of specific webpages on your website.
  • Content Explorer, which allows you to search high-performing webpages under specific keywords and topics.
  • Keywords Explorer, which generates the monthly search volume and click-through rates of specific keywords.
  • Site Audit, which crawls specified verticals within your domain and reveals a number of technical issues at the page level.

When using the Keyword Explorer, Ahrefs also produces the “parent topic” of the keyword you looked up. A keyword’s parent topic is a broader keyword with higher search volume than your intended keyword, but likely has the same audience and ranking potential. This gives you more a valuable SEO opportunity.

2. SEMrush

semrush seo tool

Source

Price: $119.95/ mo for Pro, $229.95/ mo for Guru, or $449.95/ mo for Business

SEMrush is an elaborate dashboard that reports on the performance of domains as a whole and their specific pages. SEMrush offers numerous resources, one of which is the SEO Toolkit.

Toolkit allows you to track a website’s visibility improvement over time as well as identify which keywords it’s ranking for, what the page’s rank is for a keyword, the keyword’s monthly search volume, and more.

SEMrush also allows you to:

  • Compare your page performance against your competition.
  • Analyze backlinks from other websites to your site (also known as link building).
  • Research appropriate keywords.
  • Discover and take advantage of similar on-page SEO opportunities.
  • Use the Keyword Magic Tool to identify all keywords you need to successfully build a profitable SEO or PPC campaign.
  • Identify the paid keywords or ad copy used in the PPC ads of your competition.
  • Use the social media publishing and analytics tools.
  • Receive recommendations for how you can increase your organic traffic by optimizing your content.
  • Upgrade your account at any time for greater flexibility and more features.

3. GrowthBar

growthbar seo tool

Source

Price: Free five-day trial, $29/ mo

GrowthBar is a Chrome extension that can help you perform keyword research, competitive analysis, and track SEO rankings. With the GrowthBar, access data points about any website directly from the search engine results pages. This allows you to assess your competitors’ performance and view the growth channels, keywords, backlinks, and ads that are working for them.

Here are some more key features of GrowthBar:

  • Use the Top Keywords and Backlinks feature to see which paid and organic keywords are driving the most traffic for your website and get a list of the most authoritative backlinks pointing to your site.

  • Get your Keyword Difficulty Score to quickly assess how hard it would be to rank for a particular keyword based on the strength of the domain authorities of the URLs ranking on page one.

  • Use Word Count to view the word count of any page directly from the SERP.

  • Run Facebook Ads and get a visual of what they look like from a search engine’s perspective. 

  • Use the Keyword Suggestions tool to get a list of related keywords you might want to rank for along with their Search volume & CPCs.

4. Woorank

woorank seo tool

Source

Price: Free 14-day trial, $59.00/ mo for Pro, $179.00/ mo for Premium, or contact for Enterprise quote

Woorank’s in-depth site analysis helps marketers reveal opportunities for optimization and improvement. This analysis takes into account the performance of existing SEO initiatives, social media, usability, and more.

Each report is divided into eight sections to help you easily analyze your site and identify targets for optimization — here are the sections:

  1. Marketing Checklist
  2. SEO
  3. Mobile
  4. Usability
  5. Technologies
  6. Social
  7. Local
  8. Visitors

5. BuzzStream

buzzstream seo tool

Source

Price: Free 30-day trial, $24/ mo for Starter, $99/ mo for Group, $299/ mo for Professional, $999+ for Custom

Although backlinks to your website are critical to ranking well on Google, the outreach you do while link building can feel a lot like cold calling. BuzzStream makes it easy to research the appropriate people, come up with effective email messages, and track who’s accepted each link request.

BuzzStream also helps you:

  • Identify candidates for outreach based on their industry.
  • Identify candidates for outreach based on how engaged they are across various social networks.
  • Identify candidates who will likely be receptive to your backlink request for other reasons that are unique to your business’s niche.

6. Moz Pro Tools

moz pro tool seo tool

Source

Price: Free 30-day trial, $99/ mo for Standard, $149/ mo for Medium, $249/ mo for Large, $599/ mo for Premium

The Moz Pro subscription serves as an all-in-one tool for increasing your business’ search ranking. Moz’s collection of research tools provides subscribers with the resources they need to identify SEO opportunities, track growth, build reports, and optimize their efforts.

Moz Pro also includes: 

  • A website crawler that analyzes up to 3,000 links on a given URL.
  • An email report that details that crawl data for the pages your site links to.
  • Insight into various “crawlability” factors, such as duplicate content and redirects, that could be influencing your SEO performance.

7. Linkody

linkody seo tool

Source

Price: $14.50/ mo for Webmaster, $24.90/ mo for Advanced, $49.90/ mo for Pro, 99.90/ mo for Agency, and $153.90 /mo for Agency XL

The best way to understand the performance of your off-page SEO is by having a good overview of your backlinks. Linkody allows you to discover, track, analyze, and disavow backlinks all from an easy-to-use interface.

Aside from that, the tool checks your links 24/7 and informs you of any changes so you can take immediate action in case a link is lost or broken.

Other Linkody features include: 

  • The ability to “spy” on your competitors’ backlinks. Simply enter the URL of your competitor and let the tool pull all the links and metrics. The information returned will help you discover niche-relevant, high-quality backlink opportunities for your brand.
  • Gain useful insights into your most important metrics when it comes to backlink tracking, such as the ‘rel’ attribute, Google indexation status, the website’s Domain Authority, Spam Score, Alexa rank, and more.
  • Create white-label reports that can be shared with your team and/or clients to get a better idea of your backlink distribution and link-building progress.

8. Screaming Frog SEO Spider

screaming frog seo tool

Source

Price: Free or €99/ year

Designed specifically for the SEO-minded, this program crawls the websites you specify, examining the URLs for common SEO issues. This program simplifies and expedites an otherwise time-consuming process — especially for larger websites. (It could take hours or days to manually evaluate the same URLs.)

Other notable features are: 

  • An intuitive Java program with easy-to-navigate tabs.
  • Easy export to Excel for further analysis of any of your data. For instance, if you use Optify, Moz, or RavenSEO to monitor your links or rankings for specific keywords, you could simply create a .csv file from your spreadsheet, make a few adjustments for the proper formatting, and upload it to those tools.

9. Remove’em

remove'em seo tool

Source

Price: $249 one-time payment for Life-Time plan, $99/ mo for Subscription (one website), or $899/ mo for Agency (10+ websites)

Artificial or unnatural links have the potential to seriously hurt your search ranking. Remove’em helps get rid of those links. The tool has the ability to: 

  • Scan your backlink profile and turn up a list of contact information for the links and domains you’ll need to reach out to for removal.
  • Export that list if you wish to disavow them using Google’s tool.
  • Tell Google not to take these “bad” links into account when crawling your site.

10. AnswerThePublic

answerthepublic seo tool

Source

Price: $99/ mo for Monthly plan, $79/ mo for Annual plan, $399/ mo for Enterprise plan

AnswerThePublic is a search listening and keyword tool that listens to autocomplete data from Google and other search engines, and then provides you with a list of phrases and questions that people are searching for around your keyword. This allows you to craft your website and content to your audience to increase traffic and conversions.

With AnswerThePublic, you can also: 

  • Receive updates when people are talking about your most relevant keywords.
  • Monitor keyword trends and understand keyword research behavior among your target audience and customers.
  • View the keywords and phrases that your audience is researching in real-time.
  • Get ideas for your website and blog content based on relevant keyword research.

11. Keyword Hero

keyword hero seo tool

Source

Price: 14-day trial for any plan, Free for Little Hero, $9/ mo for Big Hero, $49/ mo for Giant Hero, and $149/ mo for Ultimate Hero

Keyword Hero pairs your visitor’s sessions with the keywords they used to land on your page, all within your Google Analytics account. In other words, this tool gives you an understanding of the search intent of your organic traffic.

Here are some more actions you can take with Keyword Hero: 

  • Identify the organic traffic and conversions you receive from your intended keywords.
  • Optimize your site structure and web pages for your target keywords.
  • Separate your brand versus non-brand search traffic.
  • Optimize your position in the SERPs by optimizing your website for specific target keywords.
  • Identify the type of query (informational versus transactional) that your visitors used to arrive on your website.

12. SpyFu

spyfu seo tool

Source

Price: $39/ mo for Basic, $79/ mo for Professional, $299/ mo for Team

SpyFu is a competitor keyword research for Google Ads. In addition to keyword research, it helps with PPC competitive research, SEO competitive research, and the creation of custom lists and domains.

The tool helps you drive traffic to your Google Ads campaigns and website, monitor both paid and organic rankings on Google, Bing, and Yahoo, and obtain reliable and accurate contact information for leads.

With SpyFu, you can also: 

  • Download a competitor’s PPC keywords to understand their clicks and how much they pay for keywords.
  • Track the domains bidding on your Google Ads.
  • Download a competitor’s SEO keywords.
  • Review the ranking overtime of a page or website for a keyword.
  • Identify the backlinks your competitors use.
  • Discover keyword ideas and get keyword advice for your Google Ads to increase chances of conversion.

13. Seomater

seomater seo tool

Source

Price: Pay as You Go (starting at $5), $19/ mo for Small Business, $49/ mo for Professional, $179/ mo for Unlimited

Seomater is an SEO auditing and website crawling tool. It assists with technical SEO analysis and SEO on-page optimization testing. Once the tool crawls your site, you’ll receive an SEO report that explains your website’s various SEO-related elements including internal and external links, backlinks, page quality and speed, social media, organic presence, and more.

Your analysis will also come with tips on how you can improve each of these SEO elements. In addition, you can: 

  • Use the SEO Monitoring Alerts feature so your website is automatically crawled and so you’re notified immediately if something is problematic in terms of SEO.
  • Get up to 13 detailed reports about your on-page and off-page SEO aspects.
  • Use the Domain Comparison tool to compare two competitor’s websites to identify the strengths and weaknesses of their SEO (such as broken links, content quality, HTML tags, and more).

14. ContentKing

contentking seo tool

Source

Price: $139/ mo for Basic, $219/ mo for Standard, $319/ mo for Premium, or contact a rep for an Enterprise quote

ContentKing is real-time SEO auditing and content tracking tool — it tracks your website 24/7 so any issues related to SEO don’t go unnoticed for too long. The tool is cloud-based, meaning there’s no installation required and your data and reports are available whenever you need them.

You can also:

  • Use ContentKing’s 24/7 website audits (and algorithms) to gain insight into your SEO and receive tasks that will help you improve your SEO.
  • Get alerted whenever something on your website is broken or is no longer well-optimized so you can efficiently fix the issue.
  • Track all of your content changes on your site (such as changes on individual web pages and changes in robots.txt) and search your changes history.
  • Visualize data (from all of your websites) with real-time dashboards and reports.
  • Easily collaborate with your team or clients from within the tool.

Now that you’ve learned about 25 free and paid SEO tools, determine which option will help you achieve your SEO goals and get started auditing, optimizing, and monitoring your website, individual web pages, and content.

Editor’s note: This post was originally published in December 2018 and has been updated for comprehensiveness.

marketing

Originally published Feb 10, 2021 7:00:00 AM, updated November 24 2021

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *